ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Olimpiadele Creativității

Iniţiatorul proiectului: ORICUM

Tema:

Educație

Argumente:

Studiile recente despre industrii creative subliniază importanța acestora pentru economie cât și potențialul fantastic ce nu este încă exploatat pe deplin. Sectorul creativ este unul extrem de deschis în ceea ce privește antreprenoriatul: aprox. 80% dintre firmele din industrii creative sunt IMM-uri. De altfel, în domeniul creativ sunt de două ori mai mulți micro-întreprinzători decât în restul economiei. Cu toate acestea facultățile de industrii creative (arhitectură, design, comunicare etc) nu oferă cursuri de antreprenoriat. Există nevoia de a completa sistemul formal de educație cu experiențe antreprenoriale, precum și contact cu antreprenori din domeniu care pot inspira și mentora tinerii profesioniști. Soluția pentru aceste probleme este un program antreprenorial inovativ care să creeze un context interdisciplinare de învățare și inspirație pentru studenți cu potențial antreprenorial.

Descriere proiect:

Obiectivul proiectului este dezvoltarea unui program educațional de 3 luni dedicat studenților din București. Scopul programului este de a crea echipe interdisciplinare și de a forma tinerii profesioniști în antreprenoriat creativ. Plecând de la curiozitatea și talentul studenților din domenii creative propunem un format de competiție interdisciplinară bazată pe spirit antreprenorial, munca în echipă și dezvoltare de skill-uri din zona tehnologiilor inovative. Regula competiției este de a propune idei de business de către echipe interdisciplinare de minim 3, maxim 5 studenți din facultăți diferite (ex. arte vizuale, politehnică și marketing). Vor fi selectate 3 echipe pe baza ideilor de afacere propuse, iar cele 3 echipe vor trece printr-un program de training și mentorat alături de specialiștii Telekom dar și diferiți antreprenori creativi. La finalul programului aceștia își vor prezenta planurile de afaceri într-un pitching session, iar echipa câștigătoare va primi 1000 de euro premiu pentru a-și începe business-ul. Beneficiarii proiectului sunt în primul rând studenții participanți la competiție ce vor lucra în echipă la o idee de afaceri și vor trece printr-un proces de training și mentorat pentru educație antreprenorială și inovație digitală. Într-un sens mai larg, atât comunitatea de studenți cât și profesorii vor avea de câștigat din crearea unui program alternativ care să acompanieze educația formală și să vină cu elemente noi ce nu sunt acoperite de curricula universitară. Un alt element lipsă din sistemul educațional actual este această componentă de interdisciplinaritate – crearea de conexiuni neașteptate între discipline este baza inovației. De asemenea plecăm de la premisa că echipa câștigătoare își va implementa ideea de business – astfel încât o parte din beneficiari vor fi și viitori clienți ai acestora.

Impact:

Pentru această primă ediție ne așteptăm la 500 studenți interesați de competiție (prin accesarea site-ului, participarea la evenimente de informare) și 10 echipe x max 5 studenți înscrise în competiție cu un plan de afaceri. Din acestea vor fi selectate 3 echipe finaliste x max 5 studenți iar o singură echipă va fi aleasă câștigătoare. Alte rezultate vor fi: - Un site dedicat competiției cu minim 10 articole despre antreprenoriat, industrii creative și inovație cu ajutorul tehnologiei - O pagină de Facebook cu minim 1000 de like-uri care va disemina știri despre competiție, precum și despre exemple de succes în domeniul antreprenoriatului în industrii creative - 20 articole în presa economică și culturală - 5 parteneri media din domeniul studențesc, business și cultură - 500 stickere, 4 roll-up-uri și 100 postere

Link webpage: www.oricum.ro
Link facebook: http://www.facebook.com/ORICUM
Link twitter:
Link blog: