ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Nu Risipi Mancarea

Iniţiatorul proiectului: Asociatia pentru promovarea drepturilor femeilor rome E-Romnja

Tema:

Protecție socială

Argumente:

In toate orasele de pe cuprinsul Romaniei, oamenii irosesc mancarea, aruncand la gunoi tone de mancare comestibila, in timp ce multi oameni sunt afectati de foamete.

Românii aruncă la gunoi peste 2,2 milioane de tone de mâncare anual, reiese din estimările Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene. De cea mai mare risipă sunt responsabile gospodăriile populaţiei (circa 49%), acestea fiind urmate de sectorul industriei alimentare (37%), de retail (7%), de sectorul alimentaţiei publice (5%), respectiv de sectorul agricol (2%).

Numeroase studii recente pun in lumina un fapt paradoxal: desi pe glob exista inca aproape 800 de milioane de persoane care sunt afectate de foamete, mare parte din alimentele produse se pierd de-a lungul lantului de productie si comercializare. Conform datelor facute publice de FAO (Organizatia ONU pentru Alimentatie si Agricultura), aproximativ o treime din totalul alimentelor sunt irosite sau risipite(http://www.fao.org/food-loss-and-food-waste/en/ ) Un alt studiu, desfasurat in perioada 2012-2014 in tarile Uniunii Europene, estimeaza totalul alimentelor irosite sau risipite in toate etapele, de la productie pana la consumatorul final este intre 82 si 114 milioane de tone anual.

 

Este, asadar, imperativ ca societatea sa acorde mai multa atentie acestei probleme.

 

Un grup de  deputati, au initiat recent o initiativa legislativa care a fost aprobata de senat (http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=15013) prin care „se interzice tuturor agenţilor economici care desfăşoară activităţi de comerţ cu produse alimentare aruncarea acestora la expirarea termenului de folosinţă.

 

Agenţii economici care operează în spaţii comerciale cu suprafete de peste 400 metri pătraţi, cu destinaţia de vânzare de produse alimentare, vor încheia un contract cu o organizaţie umanitară, înregistrată legal sau o asociaţie pentru protecţia animalelor, în vederea donării produselor aflate aproape de data expirării, într-un termen rezonabil astfel încât acestea să poată fi utilizate”

 

Descriere proiect:

Avand in vedere problema risipei plus cadrul legislativ care va obliga agentii economici sa doneze produsele aflate aproape de data expirarii, noi propunem o solutie  moderna care va facilita donarea produselor.

 

Vom creea o platforma online, unde hypermarketurile, restaurantele, hotelurile si toate serviciile Horeca, pot alege un ONG, un spital, un azil de batrani, sau un orfelinat, pentru a dona mancarea care nu mai poate fi folosita in afacerea lor.

Acest proces va fi foarte simplu, in 3 pasi, pornind cu inregistrare, selectie beneficiar, si descarcare contractul de donare. Dupa acesti pasi, echipa noastra va confirma telefonic validitatea celor doi: donator, beneficiar.

 

Ne propunem sa constientizam oamenii cu privire la irosirea mancarii. Intentionam ca  acest proiect sa ajunga la cel putin 1000 de oameni saraci in fiecare luna. Dorim sa invatam oamenii cum sa salveze resursele si cum sa ajute oamenii saraci cu costuri si eforturi minime.

 

Platforma noastra va avea un contor care va afisa transparent cantitatea donata, donatorul, beneficiarul cat si produsele donate, pentru a incuraja astfel o competitie de responsabilitate sociala intre agentii economici.

 

Scopul: Facilitarea donarii produselor folosind tehnologia.

 

Objectivele proiectului sunt:

1.Cresterea constiintei in randul marilor consumatori de alimente/produse alimentare cu privire la risipirea alimentelor si resurselor prin dezvoltarea unei platfome de responsabilitate sociala

2.Cresterea accesibilitatii persoanelor din grupuri vulnerabile la consumatorii de alimente folosind tehnologia moderna.

3.Dezvoltarea unei retele sociale de furnizori de alimente/produse/mancare si persoanele din grupuri vulnerabile prin intermediul tehnologiei.

 

Proiectul propus are caracter inovativ deoarece aduce in discutie in contextul actual, societatea de consum postcomunista si contradictiile create (oameni care traiesc intr-o saracie extrema). Consideram ca platforma creata va aduce mai aproape marii consumatori/risipitori de resurse alimentare de cei care au nevoie de ajutor/hrana pentru a supravietui. Acest lucru va dezvolta responsabiltatea sociala in randul mediul de afaceri dar nu numai. Beneficiarii indirecti ai acestui proiect sunt societatile comerciale care vor dona produsele asigurandu-si astfel imaginea de sustinatori ai luptei impotriva risipei de mancare.

 

Beneficiari directi ai proiectului sunt:

 

- spitale

- adaposturi pentru copii si batrani

- ONG-uri la nivel national

- orfelinate

 

Beneficiarii indirecti:

- societati comerciale



Rezultate asteptate

 

O platforma online nurisipimancarea care va facilita relatia dintre donatori si beneficiari.

50 reprezentanti ai beneficiarilor inscrisi pe platforma

50 reprezentanti ai donatorilor inscrisi pe platforma

10000 vizitatori unici pe platforma

Media implicata in diseminarea mesajului proiectului

Impact:

Am vrea ca astfel de mesaje sa nu mai apara:

'Batrana dintr-un centru de ingrijire: "Sunt batrani care mor de foame, mor de foame efectiv."

La un centru de ingrijire si asistenta sociala din judetul Gorj, oamenii asteapta orice donatie care le-ar face masa mai bogata.

In timp ce unii ard mancarea, altii tanjesc dupa un biscuit sau dupa o banana."

Impact:

50 reprezentanti ai beneficiarilor inscrisi pe platforma

50 reprezentanti ai donatorilor inscrisi pe platforma

10000 vizitatori unici pe platforma

Responsabilizarea sociala cu privire la risipa alimentara intr-o tara care arunca 1,7 milioane de tone de alimente la gunoi

 

Link webpage:
Link facebook: https://www.facebook.com/Nu-risipi-mancarea-464330267104026/
Link twitter:
Link blog: