Protecție socială
In Romania, batranii sunt lasati sa moara singuri in casele lor pentru ca nicio institutie a statului nu-si asuma inagrijirea lor. Se apreciaza ca 1.000.000 de oameni in varsta din Romania au nevoie in prezent de ingrijire la domiciliu. Insa tara noastra nu are politici unitare in privinta ingrijirii varstnicilor, iar serviciile alocate sunt putine si de slaba calitate. De aproape 16 ani, Fundatia Herald, se ingrijeste de nevoile mai multor batrani, ramasi singuri, aflati la limita supravietuirii, pentru a-i determina sa isi continue frumos si demn viata pe care cei mai multi dintre ei au inceput-o atat de bine. Multi dintre batranii nostri, sunt oameni care au avut realizari mari, oameni care au contribuit la prezentul nostru: muzicieni, ingineri, artisti, antreprenori, profesori, economisti, dar oameni carora soarta nu le-a fost fidela mai tarziu. Sunt oameni care au scris istorie cu viata lor in lagare, razboaie sau regimuri politice. Ramasi singuri, fara copii, partener de viata sau prieteni, acesti oameni si-au pierdut orice scop de a mai trai. Aceastea sunt notele colective din povestile de viata ale batranilor nostri. 25 de batrani din cei 65 de care ne vom ocupa anul viitor sunt batrani singuri si bolnavi, care nu se pot deplasa usor la medicul de familie pentru controlul medical de rutina, ci doar in situatii de urgenta. Noi dorim sa prevenim aceste situatii de urgenta si sa le reducem cat de mult putem. In acest sens dorim sa continuam initiativa inceputa anul trecut alaturi de Telekom Romania, aceea de a imbunatati calitatea vietii persoanelor varstnice, anul acesta aducand un plus in imbunatatirea sistemului de monitorizare a sanatatii lor prin utilizarea de smartphone-uri si aplicatii inteligente de masurare a semnelor vitale si transmiterea lor catre medicul de familie. Credem ca acesta initiativa va eficientiza activitatea fundatiei, va eficientiza activitatea medicului de familie, si va imbunatati calitativ sanatatea persoanelor asistate, prin monitorizare si prevenirea situatiilor de urgenta ( destul de frecvente odata cu inaintarea in varsta). De asemenea dorim sa diversificam activitatile lucrand cu 2 categorii de persoane varstnice: cei 25 asistati la domiciliu saptamanal si alti 40 asistati la sediul fundatiei lunar.
„Noua ne pasa!” este un proiect dedicat ajutorarii persoanelor varstnice, cu varsta peste 65 ani, ramase singure, fara sustinatori si consta in imbunatatirea calitatii vietii persoanei asistate prin monitorizarea sanatatii - telemedicina - si castigarea capacitatii de reintegrare sociala, prevenind singuratatea, izolarea, saracia, depresia, suicidul, prin asistarea la domiciliu. “Noua ne pasa!” editia a II-a este continuarea proiectului implementat anul trecut impreuna cu Telekom Romania pentru cei 20 de batrani. Ca particularitate anul acesta dorim sa crestem numarul beneficiarilor de la 20 la 65 de persoane varstnice (25 asistate saptamanal - cazuri grave, iar 40 asistate lunar/la doua luni, sau ori de cate ori e nevoie) si sa aducem un plus in ceea ce priveste unul dintre cele mai importante aspecte ale vietii: sanatatea, prin utilizarea unei aplicatii mobile de ultima generatie care sa masoare semnele vitale (tensiune, puls, glicemie) ale beneficiarilor si sa transmita rezultatele medicului de familie. Obiectivele proiectului • Imbunatatirea calitatii vietii din punct de vedere medical si monitorizarea constanta a sanatatii pentru 25 persoane varstnice singure si bolnave. • Sustinerea materiala a celor 25 persoane asistate prin pachete alimentare si produse de igiena. • Cresterea stimei de sine, valorificarii vietii prin intermediul asistarii, consilierii de catre personalul calificat si al activitatilor de grup pentru cel putin 65 persoane varstnice. • Realizarea intalnirilor de grup trimestriale pentru cel putin 40 persoane varstnice care se pot deplasa la sediul fundatiei. Strategia de lucru pentru anul 2016 cuprinde: selectarea cazurilor, realizarea anchetelor sociale, stabilirea nevoilor si a solutiilor, preluarea noilor cazuri, realizarea sau achizitionarea aplicatiei mobile pentru monitorizarea sanatatii beneficiarilor si a smartphone-urilor, initirea personalului in utilizarea acestora, a personalului medical si nu in ultimul rand a beneficiarilor. In activitatile proiectului vor mai fi cuprinse: intermedieri la medici si alte institutii, consultanta juridica, vizite la spital, internari-externari, achitarea facturilor, menaj usor unde este cazul, ajutor material (alimente, imbracaminte, incaltaminte, medicamente, pampers, obiecte de uz casnic, reconditionarea locuintei, etc.) ajutor financiar (pentru alimente si detergenti, plata cheltuielilor curente si medicamente) in limita posibilitatilor fundatiei. Beneficiarii directi ai proiectului sunt persoane varstnice cu varsta peste 65 ani si vor fi impartiti in doua categorii: • 25 persoane varstnice bolnave, singure, fara apartinatori de gradul I si fara venit suficient traiului de zi cu zi, care nu se pot deplasa in afara domiciliului, aflate in orasul Cluj-Napoca si imprejurimi pentru care dorim sa oferim servicii de asistare la domiciliu. • 40 persoane varstnice (cel putin). Ne adresam tuturor persoanelor varstnice din cartierul Gruia - Centru al Cluj Napoca, cu venituri mici, diverse nevoi, care nu isi permit sa aiba viata sociala, sunt singuri, neintelesi si se confrunta cu diverse probleme de ordin juridic, personal, emotional sau medical si nu stiu cui sa se adreseze. Pentru acestia dorim sa organizam intalniri gratuite cel putin o data la doua luni sau lunar cu diverse activitati, teme de discutie potrivite problemelor cu care se confrunta si bineinteles cu tematici medicale in cadrul carora sa beneficieze de consultatii gratuite periodice. Alaturi de noi, invitam ca partener principal „Telekom Romania”, iar ca parteneri de implementare comunitatea clujeana, companii, alte ONG-uri, clinici si spitale, specialisti si un numar considerabil de voluntari din cadrul comunitatii. Rezultatele si impactul asteptat constau in: • imbunatatirea conditiilor de trai (hrana, locuinta); • acces la sistemul medical; • mentinerea echilibrului psihic si sanatatii fizice; • rezolvarea problemelor familiale, de ordin juridic sau emotional; • crearea unui mediu propice pentru dezvoltarea vietii sociale si alungarea emotiilor/sentimentelor negative; • eficientizarea monitorizarii starii de sanatate a persoanelor varstnice prin introducerea aplicatiilor medicale mobile; • introducerea telemedicinei in serviciile sociale va fi deschizatoare de drumuri in eficientizarea serviciilor oferite, cresterea numarului de beneficiari per asistent social si chiar digitalizarea altor servicii pentru cresterea calitatii serviciilor sociale oferite;
Rezultatele asteptate urmaresc: imbunatatirea calitatii vietii persoanei asistate, eficientizarea procesului de monitorizare a sanatatii, castigarea capacitatii de reintegrare sociala, prevenirea singuratatii, izolarii, depresiei, suicidului, deprinderea de obiceiuri de buna practica in ceea ce priveste igiena si curatenia, dar si petrecerea timpului liber, atitudine pozitiva in fata bolii sau chiar mortii, a datoriilor sau problemelor de ordin juridic; rezolvarea tuturor problemelor amanate de ani de zile, fie ele de ordin juridic sau familial; crearea unui mod de viata activ si creativ; imbunatatirea conditiilor de trai (mancare, igiena, locuinta) si a sanatatii; crearea unui mediu social si sociabil din oameni cu aceleasi interese, probleme si provocari. Rezultatele proiectului se reflecta in: 25 persoane varstnice vor beneficia de ajutor material; 25 persoane varstnice vor beneficia de servicii medicale gratuite prin intermediul aplicatiei mobile de monitorizare a sanatatii; cresterea calitatii timpului petrecut cu beneficiarul, prin reducerea timpului petrecut pe drum sau la cozi pentru controlul medical de rutina; 25 persoane varstnice vor avea siguranta supravegherii atente si permanente chiar de acasa; 40 persoane varstnice vor beneficia de intalniri regulate de grup pentru cresterea stimei de sine, consiliere, ajutor in diverse probleme de ordin juridic, familial sau emotional, activitati de socializare si p[etrecere a timpului liber; 65 persoane varstnice vor fi sustinute in procesul de crestere a stimei de sine, castigarea capacitatii de reintegrare sociala, prevenind singuratatea, izolarea, saracia, depresia, suicidul, prin asistare la domiciliu sau la sediul fundatiei. Impactul major consta in faptul ca introducerea telemedicinei in serviciile sociale e o piatra de hotar pentru simplificarea mecanismelor medicale, dar totodata si deschizatoare de drumuri pentru digitalizarea altor servicii, care va duce la eficientizarea activitatilor sociale si cresterea calitatii serviciilor oferite.