ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

,,Natura e în curtea Școlii Gimnaziale Darko Jeno ”, Dalnic

Iniţiatorul proiectului: Asociația de părinți Step by Step

Tema:

Educație

Argumente:

Prezentul proiect își propune amenajarea elementelor ce împrejmuiesc şcoala din localitatea Dalnic, județul Covasna această activitate va pune în evidenţă clădirea instituţiei publice, transformând-o într-un loc în care participanții la actul educativ vor veni cu plăcere. Problema pe care am identificat-o este lipsa unui spațiu special amenajat, unde copiii să se joace și să învețe lucruri esențiale despre natură. Fiind o instituție de învățamânt, ne dorim ca elevii noștri să crească într-un mod cât mai frumos, ținând cont de faptul că aceștia se dezvoltă prin joc, acesta fiind primul stadiu de învățare și activitate creatoare. Copilul dobândește prin joc capacități și experiențe noi, își cultivă spiritul de observație, memoria, atenția, fantezia, gândirea și spiritul artistic. Pe lângă aceste calități, jocul este considerat principala activitate cu rol în dezvoltarea și educarea copilului și are de asemenea și un rol pozitiv în relaxarea acestuia. Crearea acestui spațiu verde contribuie la creșterea incluziunii sociale, prin crearea de oportunități pentru ca elevii de toate vârstele să interacționeze atât prin contact social informal, cât și prin participarea la activitățile care vor fi desfășurate. Copiii care sunt lipsiți de posibilitatea de a se juca cu alți copii de vârstă asemanatoare fie din cauza că nu sunt obișnuiți, fie din cauza că nu au cu cine, rămân nedezvoltați din punct de vedere al personalității. Prin proiect se va reabilita şi amenaja o suprafaţă în prezent relativ degradată din intravilan şi în acelaşi timp se va realiza amenajarea unor spaţii publice destinate activităţilor de agrement şi socializare, având o serie de funcţiuni: Funcţiune cu caracter social – spaţii libere pentru odihnă şi recreere în pauzele şcolare într-un context plăcut şi relaxant unde va fi încurajată şi facilitată socializarea între toţi elevii şcolii, din toate categoriile de vârstă, venituri, apartenenţă etnică, ocupaţie. Funcţiune cu caracter estetic – spaţiile verzi vor fi distribuite uniform şi vor fi dotate cu elemente de joacă, alei pietonale care vor fi delimitate lateral cu bănci şi leagăne. Funcţiunea cu caracter educaţional – materialul vegetal reprezentat de specii lemnoase ornamentale, specii floricol, acestea fiind un excelent ghid pentru şcolari, dar şi pentru alte persoane interesate de a cunoaşte plantele şi a dobândi noţiuni de botanică, ecologie şi adaptare la mediu.

Descriere proiect:

Curtea Școlii Gimnaziale „Darko Jeno” din comuna Dalnic este un spațiu căruia îi lipsește stralucirea, îi lipsește viața, iar Consiliul Local Dalnic acest lucru și-l dorește să învie acest spațiu, să-l trezim și odată cu el și sufletul celor care trec zi de zi de zeci de ori pe lângă el, deoarece natura înseamnă viață, iar dacă este vorba de copii, câteva obiecte necesare unui loc de joacă ar însemna fericire și bucurie care se citește pe chipul lor. În altă ordine de idei, acest proiect este unul inedit în comunitatea locală prezentată deoarece educația ecologizată este un domeniu care ar trebui să ne preocupe pe toți de la vârste cât mai mici, pentru că rezultatele ulterioare să fie vizibile și întreaga societate să beneficieze de noi cunoștințe în domeniu. Cu siguranța, pentru elevi un spațiu cât de mic, dar frumos amenajat, în aer liber va constitui o sursă de motivare spre deschiderea unor perspective noi și mai ales stârnirea interesului și creșterea dorinței lor de a veni la școală și de a învăța. Prin această activitate, curtea şcolii, va fi amenajată astfel încât elevii să beneficieze de o zonă verde în care să se poată juca și relaxa. • Ecologizarea și amenajarea spațiilor din curtea școlii prin antrenarea elevilor, a părinților și a comunității locale. • Formarea unui comportament civic pozitiv prin responsabilizarea elevilor, părinților, cadrelor didactice, a comunității locale în acțiuni sociale de voluntariat. • Promovarea valorilor europene legate de educația ecologică. • Formarea deprinderilor de lucru în echipa a celor implicați în proiect. • Creșterea încrederii elevilor și a părinților în școala care se implică activ în formarea personalității elevilor. • Dezvoltarea simțului estetic privind spațiul școlii. O1. Elevii au conştientizat cǎ spaţiul verde şcolar este o carte de vizitǎ şi o sursǎ de sǎnǎtate pentru colectivul unei şcoli; O2. Elevii au fost pǎrţi activ-implicate în elaborarea şi implementarea programului de amenajare şi întreţinere a spaţiilor verzi din şcoala şi din Curtea Şcolii. O3. Conştientizarea în rândul elevilor a importanţei protejării speciilor naturale şi contribuţia la creşterea biodiversităţii prin plantarea unor specii diferite de flori, arbuşti, arbori, pomi fructiferi. O4. Elevii au învǎţat să lucreze în cooperare cu alte persoane (profesori, pǎrinti, fraţi mai mici, specialişti, factori locali) şi au conştientizat cǎ munca în echipa formează personalitǎţi şi caractere puternice, tinerii responsabili de mâine într-o societate cu dezvoltare durabilǎ. Proiectul nostru constă în amenajarea curții școlii din comuna Dalnic, județul Covasna. În implementarea proiectului vor fi implicați și elevii școlii. Cea mai mare bogăţie a oamenilor este formată din: apă limpede, aer curat, pământ brun, plante şi animale sănătoase. Toate acestea contribuie la o viaţă sănătoasă şi armonioasă pentru oameni. De aceea trebuie să-i învăţăm şi pe alţii cum pot proteja şi ocroti natura, să devină de mici buni ecologişti, păstrând pământul curat. De când a existat omul pe pământ, natura l-a ocrotit, fiindu-i prietenă. Dacă ne gândim că prietenia este legătura care-i uneşte pe oameni, atunci înţelegem că şi omul trebuie să manifeste respect şi dragoste pentru natură. Pentru a fi prietenul naturii trebuie să ai un comportament ecologic, s-o ocroteşti, menţinând curăţenia şi îngrijind frumuseţile ei, oriunde te-ai afla. Ocrotind natura, ne ocrotim pe noi înşine! De aceea, este necesar ca elevii să fie ajutaţi să pătrundă în tainele naturii pentru a sesiza interdependenţa şi cauzalitatea fenomenelor. Copii vor exersa în acest fel activitatea de a fi voluntar pentru a gasi soluţii şi a le aplica, la problemele comunităţii, mai concret, ale şcolii. Elevii organizaţi pe clase vor lucra la amenajarea spaţiilor verzi alături de părinţii lor, pe parcele, mai întâi curăţind terenul şi pregătindu-l pentru plantare, apoi plantând, arbuşti, flori. Natura trebuie protejată şi îngrijită. Dacă iubim curăţenia şi o întreţinem, totul în jurul nostru va fi curat, vom respira aer de calitate, nepoluat, iar lumina soarelui va fi blândă.

Impact:

• Formarea unei atitudini sănătoase faţă de natură; • Întărirea colaborării (elevi, cadre didactice) pentru îmbunătăţirea sănătăţii mediului; • Dobândirea deprinderilor ecologice pentru păstrarea şi refacerea echilibrului om-mediu; • Dorinţa elevilor de a desfăşura mai multe activităţi în aer liber; • Implicarea responsabilă şi efectivă a elevilor în viaţa şcolii; Continuitate: dezvoltarea de parteneriate cu alte şcoli din zonă, elaborarea de noi proiecte în viitor, atragerea părinţilor, a altor membri ai comunităţii în strategiile şcolii; Îmbunătaţirea aspectului propriei şcoli.

Link webpage:
Link facebook:
Link twitter:
Link blog: