Educație
Contextul de dezvoltare a sistemului educațional din România și al performanțelor școlare pe care le susține, în conformitate cu standardele Uniunii Europene și exigențele societății și economiei bazate pe cunoaștere, cât și analizele independente efectuate la nivelul sistemului de învățămant românesc, au relevat faptul că simpla dotare a școlilor cu mobilier școlar era insuficientă. În acest impas se află și instituțiile de învățământ din Corund, care datorită insuficienței bugetului alocat instituțiilor de învățământ pentru modernizare și dotare cu mobilier. Şcoala, după cum bine ştim este instituţia care pregăteşte, educă tânărul membru al societăţii în vederea socializării lui. Şcoala este cea care deschide ochii omului către universul cunoaşterii, lumii în care trăieşte. Ea are şi rolul de a-i dezvolta aptitudinile şi a-i crea pârghii motivaţionale în activităţile sale din societate. Totodată îl educă pe tânăr formându-i bună conduită în relaţiile cu lumea înconjurătoare: mediu, alte grupuri de oameni, responsabilităţi, obligaţii şi drepturi în societate. Pentru a avea rezultatele așteptate trebuie să avem în vedere și o serie de factori importanți iar nerespectare acestor factori poate duce la la deterioarea procesului de învățare și însușire.
Educația este cel mai puternic motor al schimbărilor sociale, dar pentru activarea acestui motor sunt necesare schimbări fundamentale, care să facă posibilă dezvoltarea unei societăți echitabile bazată pe cunoaștere. În acest scop instituțiile de învățământ își propun să dezvolte o cultură organizațională de tip rețea care să promoveze valori și credințe împărtășite de cadre didactice, elevi și părinți, punând accentul pe învățare și creând un climat educativ de învățare. Învățarea trebuie să treacă dincolo de zidurile clasei, încorporând discipline și tehnologii complexe care să-i ajute pe elevi să se integreze într-o societate în schimbare. Învațarea trebuie centrată pe elev, înglobând cele mai noi idei și practici pedagogice. Obiectivele investiției sunt îmbunătăţirea calităţii infrastructurii de educaţie, a dotării şcolilor, pentru asigurarea unui proces educaţional la standarde europene şi a creşterii participării populaţiei şcolare la procesul educațional, totodată participând la atingerea obiectivelor orizontale în domeniul egalităţii de şanse, protejarea mediului și dezvoltare durabilă. Importanța obiectivului de investiții derivă din necesitatea punerii la dispoziție a resurselor materiale necesare pentru asigurarea minimului de dotări și a spațiilor adecvate dezvoltării şi echiparea unităţii de învăţământ educaţionale, impunându-se astfel investiţii pentru echiparea infrastructurii educaţionale din învăţământul obligatoriu din comuna Corund. Obiectivul general al investiției îl constituie creșterea calității infrastructurii serviciilor de natură socială și educațională pe care le furnizează administrația școlilor comunei și care vizează populația școlară din comună. Prin realizarea acestui proiect se doreşte asigurarea confortului şi siguranţei şcolarilor pentru desfăşurarea activităţilor educative ale elevilor în condiţiile optime de confort şi siguranţă în condiţii moderne şi europene. Obiectiv strategic Au în vedere modificările probabile în cererea și oferta educațională de pe piață muncii, necesitățile de adaptare la dinamica mediului social și dorința conducerii școlii de creștere a calității și eficientei întregii activități. Se vor urmări îndeplinirea următoarelor obiective: 1. Dezvoltarea dotării didactico-materiale; 2. Îmbunătățirea mediului ambiental al școlii în vederea sporirii securității, sănătății și muncii; 3. Îmbunătățirea ofertei educaționale în concordanță cu programul și specificul local; 4. Promovarea de proiecte comunitare în domeniul educației; 5. Promovarea imaginii școlii în contextul climatului concurențial actual de descentralizare și autonomie instituțională;
De asemenea trebuie specificat faptul că implementarea acestui proiect, va aduce beneficii pe termen lung asupra rezultatelor copiilor. Investiţia în tineri și educaţia acestora este, alături de investiția în sănătate, cel mai important pilon al unui stat modern responsabil. Educația trebuie să devină însă o prioritate nu doar în discursurile politice. Ea trebuie să devină prioritară și în acțiunile noastre și în strategiile și politicile publice ce vor fi implementate în următorii ani, deoarece societatea în ansamblul ei își bazează creșterea și dezvoltarea pe educație. Dacă vrem să avem o națiune prosperă și o societate în care fiecare individ și fiecare categorie socială să-și poată valorifica întregul potențial va trebui să investim și mai mult în educația tinerilor din țara noastră. Rezultatele induse pe termen mediu în urma primirii finanțării: • Creșterea frecvenței școlare cu 6%; • Reducerea cu 2% a abandonului școlar; Cheltuielile cu educația reprezintă o investiție pentru viitor, poate cea mai importantă investiție pe care o poate face atât individul, cât și statul. Din punct de vedere economic, explicațiile sunt simple: azi dai un ban pentru a te califica, pentru a te educa, mâine îi recuperezi obținând un venit mai mare, decât dacă nu ai avea nivelul profesional dobândit prin educație. La fel și pentru stat, alocând un buget mai mare pentru educație, pentru formarea tinerilor, se așteaptă ca performanțele acestora în economia națională, la locurile de muncă, să crească, astfel încât se obțin venituri mai mari, din care statul să își recupereze partea de investiție prin contribuții, impozite și taxe. Din punct de vedere social, avantajele investiției în educație sunt și mai vizibile, decât cele economice: odată cu creșterea nivelului de pregătire, statutul și rolul social al individului se îmbunătățesc, acesta capătă o anumită reputație, în familie, în comunitate și în societate, per ansamblu. Pentru societate, un om mai educat înseamnă și riscuri mai mici de înclinație spre rele, scade gradul de infracționalitate și crește interesul pentru armonie socială și dezvoltare. Familiile, cu cât sunt mai educate, cu atât susțin copiii în continuarea studiilor.