ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

În pas cu noile tehnologii!

Iniţiatorul proiectului: ASOCIAȚIA ORGANIZAȚIA CARITAS A DIECEZEI SATU MARE

Tema:

Protecție socială

Argumente:

Asociația Organizația Caritas Satu Mare a demarat primele servicii socio-medicale încă din anul 1994, ajungând în prezent să dispună de o rețea ce cuprinde 9 centre de îngrijire la domiciliu. În cadrul acestor centre furnizarea serviciilor este asigurată de un număr total de 40 specialiști: 17 asistenți medicali, 18 îngrijitoare, 5 asistenți sociali. Aceștia asigură oferirea serviciilor sociale de bază, a serviciilor sociale de suport și a serviciilor sociale de natură medicală pentru un număr mediu lunar de 500 beneficiari. Pe lângă aceste servicii, fiecare centru de îngrijire la domiciliu asigură și activități de închiriere a mijloacelor de ingrijire având prioritate persoanele aparținând grupurilor defavorizate. Sarcinile specialiștilor includ, pe lângă deplasarea la domiciliul beneficiarilor și asigurarea serviciilor specifice acordate, elaborarea și completarea tuturor instrumentelor de lucru specifice stabilite prin cerințele și procedurile impuse prin legislația în vigoare privind respectarea standardelor minime de calitate. Cerințelor stabilite de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, li se adaugă și cerințele stabilite de către Ministerul Sănătății privind asigurarea și oferirea serviciilor medicale. Pe lângă aceste elemente caracteristice componentei profesionale, în munca prestată de către angajații centrelor de îngrijire se regăsesc și atribuții legate de componenta administrativă, care se referă în mod special la gestionarea resurselor. În momentul de față atât sarcinile profesionale cât și cele administrative sunt efectuate manual, timpul alocat îndeplinirii acestora fiind în detrimentul actualilor sau a potențialilor beneficiari. În aceste conditții proiectul de față răspunde unei nevoi clare de eficientizare a muncii prin introducerea unui sistem informatic de monitorizare și management al rețelei de centre de îngrijire la domiciliu ale organizației noastre. Implementartea acestui sistem vine în sprijinul personalului de specialitate care va avea la dispoziție un mecanism facil de evidență și control a beneficiarilor și cazuisticii acestora, a serviciilor acordate și frecvența lor, precum și o evidență actualizată a resurselor disponibile. Timpul economisit prin introducerea și utilizarea acestui sistem informatic va putea fi folosit de către angajații centrelor, în beneficiul asistaților, atât prin creșterea frecvenței vizitelor din teren cât și prin oportunitatea de a crește numărul acestora.

Descriere proiect:

Îngrijirea la domiciliu este un serviciu complex oferit de către Asociația Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare, printr-o rețea de 9 Centre de Îngrijire la Domiciliu care acoperă zone extinse din judeţele Maramureș și Satu Mare. Prin aceste centre sunt oferite servicii acreditate de îngrijire social-medicale la domiciliu pentru următoarele categorii de beneficiari: persoane în vârstă, bolnavi cronici, adulţi cu diferite grade de handicap, persoane mai tinere care au probleme de sănătate. Încă de la înfiinţare, Asociaţia Organizaţia Caritas Satu Mare şi-a mobilizat toate resursele disponibile în vederea sprijinirii persoanelor aflate în dificultate, în spirit creştin, ideologie care defineşte misiunea instituţiei. Asociaţia Organizaţia Caritas Satu Mare activează în domeniul serviciilor sociale de 25 ani, perioadă în care a făcut demersuri permanente în vederea dezvoltării şi perfecţionării continue a serviciilor sociale și socio-medicale oferite, introducerea sistemului informatic de monitorizare și de management al rețelei de centre de îngrijire la domiciliu, propus prin acest proiect fiind un exemplu elocvent, în acest sens. Astfel, prezentul proiect își propune atingerea următoarelor obiective: Obiectiv general Creșterea calității serviciilor socio-medicale oferite populației din 38 de localități prin crearea unui sistem informatic specific pentru rețeaua de centre de îngrijire la domiciliu Obiective specifice: 1. Creșterea capacității de răspuns a specialiștilor la solicitările existente privind furnizarea de servciii socio- medicale prin eficientizarea timpului alocat completării și gestionării procedurilor profesionale și administrative 2. Garantarea accesului beneficiarilor la informații privind condițiile și tipurile de servicii socio-medicale, prin accesarea unei platforme on-line specifice Strategia de implementare a proiectului va urmării realizarea tuturor activităților și etapelor necesare pentru crearea unui sistem informatic specific pentru rețeaua de centre de îngrijire la domiciliu. Astfel, în primă etapă se va asigura definirea scopului dezvoltării unui sistem informatic, precum și definirea așteptărilor față de acest program, astfel încât el să răspundă exact cerințelor și nevoilor identificate de către organizație și angajații ei. Pentru identificarea nevoilor și a elementelor componente ale programului și dezvoltarea acestuia este alocată o periodă de șapte luni, tocmai pentru a garanta găsirea celor mai bune soluții tehnice și adaptarea acestora astfel încât implementarea sistemului să ducă la îmbunătățirea rezultatelor actului de intervenție socio-medical. Prin implicarea experților pe partea tehnică, pe partea de specialitate (îngrijire la domiciliu), precum și pe partea economică se va asigura funcționalitatea maximă a sistemului atât din punct de vedere profesional, cât și din punct de vedere administrativ. Cele patru luni de implementare a sistemului vor contribui la testarea acestuia în munca de zi cu zi, la identificarea oricăror probleme funcționale sau de operare, precum și la remedierea acestora. Asociaţia dispune de echipamente IT (inclusiv server), birouri, și resurse umane necesare implementării acestui proiect la instituțiile în care își desfășoară activitățile centrele de îngrijire la domiciliu. Beneficiari acestui proiect vor fi pe de o parte cei 40 specialiști angajați în cadrul centrelor de îngrijire la domiciliu, implicați direct în furnizarea serviciilor socio-medicale, iar pe de altă parte cele 500 persoane bolnave sau vârstnice care beneficiază de serviciile centrelor. De efectele mutiplicatoare ale acestui proiect vor beneficia și instutuțiile partenere , respectiv colaboratorii care vor putea obține în timp real de date statistice și situații valide referitoare la particularitățile asistaților. Platforma on-line va conține informații despre condițiile și tipurile de servicii socio-medicale și va fi accesibilă beneficiarilor serviciilor socio-medicale, aparținătorilor persoanelor asistate, dar și publicului larg. Crearea unui sistem informatic de monitorizare și de management al rețelei de 9 centre de îngrijire la domiciliu și a platformei on-line reprezintă principalele rezultate ale acestui proiect, utilizarea și funcționalitatea acestora generând obținerea unor noi rezultate și efecte imediate care vor asigura creșterea calității serviciilor socio-medicale oferite populației din 38 de localități ale județelor Satu Mare și Maramureș.

Impact:

Implementarea proiectului “În pas cu noile tehnologii!” va avea ca rezultat principal crearea unui sistem informatic de monitorizare și de management al rețelei de 9 centre de îngrijire la domiciliu din cadrul Asociației Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare. Acest sistem va fi strucurat astfel încât să cuprindă funcții relevante în următoarele domenii: managementul beneficiarilor de servicii socio-medicale, managementul intervențiilor efectuate, managementul resurselor, stoc materiale, managementul parcului auto, managementul resurselor umane, managementul datelor de referință. Aceste domenii acoperă toate aspectele profesionale și administrative caracteristice activităților desfășurate în cadrul centrelor. Implementarea sistemului informatic va asigura obținerea următoarelor rezultate: • Furnizarea de date valide, credibile • Acțiuni/intervenții manageriale mai eficiente • Eficientizarea procedurilor și operațiunilor • Creșterea gradului de control • Evidențierea performanțelor și/sau a randamentului scăzut • Scăderea timpului alocat activităților administrative În aceste condiții implementarea noului sistem informatic, în ansamblul lui va asigura disponiblitatea resurselor, evitarea folosirii nejustificate a acestora, minimizarea pierderilor și evitarea exceselor. Eficientizarea timpului alocat de către angajați pentru completarea și gestionarea procedurilor profesionale și administrative va determina creșterea calității serviciilor oferite, dar și oportunitatea de a crește numărul benefiarilor de servicii. Utilizarea acestui nou sistem de către cei 40 de specialiști (asistenți medicali, îngrijitori, asistenți sociali) presupune organizarea și desfășurarea unui amplu proces de instruie și monitorizare ulterioară care va asigura pregătirea corespunzătoare a acestora. De asemenea, proiectul va avea drept rezultat și crearea unei platformei on-line accesibilă beneficiarilor serviciilor socio-medicale, aparținătorilor persoanelor asistate, dar și publicului larg. Instutuțiile partenere , colaboratorii, organismele abilitate de monitorizare și control al activității vor putea obține, după caz, în timp real date statistice și situații valide referitoare la particularitățile asistaților. Implentarea proiectului reprezintă, în ansamblul lui, un mecanism indispensabil organizației, mecanism care va asigura o reflectare mai bună a calității serviciilor socio-medicale oferite și care va oferii o serie de indicatori semnificativi pentru o planificare mai eficientă a activităților și pentru dezvoltarea unor strategii coerente și realizabile. Considerăm că acest proiect reprezință o inițiativă inovatoare în domeniul îngrijirii la domiciliu, iar apartența Asociației Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare la Confederația Caritas România, alături de alte 8 Caritas-uri regionale, precum și la Rețeaua Seniori-NET , care cuprinde 52 de organizații membre va permite tranferul de cunoștințe și metode profesionale relevante pentru îmbunătățirea calității vieții persoanelor vârstnice, a bolnavilor cronici, adulţilor cu diferite grade de handicap, a persoanelor mai tinere care au probleme de sănătate.

Link webpage: www.caritas-satumare.ro/hu/
Link facebook: Caritas Satu Mare
Link twitter:
Link blog: