Educație
Școala Gimnazială Nicolae Iorga, deși situata intr-un oras prosper,Cluj Napoca, este departe de a fi o scoala in care sa se vorbeasca de performanta. Scoala este situata intr-un cartier sarac,aproape invizibila si necunoascuta pentru majoritatea cetatenilor orasului. Conform Ierarhizarii unitatilor scolare in functie de nivelul de defavorizare,scoala se inscrie la clasa de defavorizare 1,cu 23%elevi cu situatia scolara neincheiata/repetenti(anul scolar 2014-2015), 34% elevi de clasa a VIII-a nu au sustinut evaluarea nationala si media la evaluarea nationala e 5,62. Daca la aceste date adaugam si datele oferite de scoala( conform unui studiu din 2013) cu privire la situatia parintilor celor aproximativ 300 de copii inscrisi la scoala, putem avea o imagine in cifre a situatiei copiilor din Scoala Gimnaziala Nicolae Iorga.Procentul copiilor care merg la scoala regulat din totalul copiilor de varsta scolara este de 25%, iar ponderea persoanelor de peste 14 ani care lucreaza cu carte de munca este de 20%. Procentul persoanelor de peste 14 ani care au cel putin 4 clase primare este de 6,5 %, iar 20 de familii primesc venitul minim garantat.. Comunitatea scolara a beneficiat de ajutor, dar nu sustinut si nu s-a axat pe incluziunea sociala.Toate inseamna o realitate dificila in care copiii traiesc:saracia( oamenii sunt saraci atunci cand veniturile sunt inadecvate astfel ca nu pot avea standardul de viata considerat acceptabil de societatea in care traiesc). Datorita saraciei exista dezavantaje multiple: somajul,veniturile reduse, conditiile de locuire precare, probleme de sanatate si bariere privind educatia, cultura, sportul si recreerea. Tot datorita saraciei multi dintre copiii de varsta scolara sunt implicati in activitati aducatoare de venit, fapt care conduce la absenteism scolar. Tot la absenteism conduce si performanta scolara scazuta, copiii nesimtindu-se valorizati. Performanta scolara redusa se datoreaza faptului ca parintii nu ii pot ajuta, profesorii sunt nevoiti sa respecte programa si acesti copii se pierd pe drum( aproximativ un sfert dintre elevii scolii). Copiii au nevoie de ajutor pentru ca scoala sa para mai distractiva si mai actuala. De aceea calculatoarele si softurile educationale sunt mai mult decat necesare. Copiii ar putea invata jucandu-se( calculatoarele si internetul le plac tuturor) si pe langa aceasta ar invata cum sa foloseasca noua tehnologie pentru a cauta informatii si a se folosi eficient de ele.
Proiectul EduTech are ca scop general imbunatatirea cunostintelor generale prin folosirea tehnologiei in procesul educational pentru nr de 50de copii provenind din familii defavorizate. Încurajăm libertatea de gândire, creativitate, dialogul și schimbul de idei, cunoștințe și practici în educație, dar mai ales folosirea tehnologiei ca instrument pentru dezvoltarea personală și stimularea participării la cursuri. In incinta scolii exista un spatiu amenajat prietenos si colorat- Clubul EduPace- unde copiii se simt bine si unde se vor desfasura activitatile proiectului. Cei 50 de copii vor fi impartiti in 5 grupe de cate 10 copii, fiecare grupa avand un indrumator. Fiecare grupa isi va petrece in fiecare saptamana minim 2 ore folosind calculatorul pentru a face romana, matematica, geografie, istorie si biologie( conform unei curricule dezvoltate tot in cadrul proiectului de catre indrumatori si copii). Obiective: Proiectul isi propune imbunatatirea cunostintelor generale cu ajutorul noilor tehnologii informatice in educarea alternativa a 50 de copii, elevi de clasele V-VIII ai Scolii Gimnaziale Nicolae Iorga. 1. Înființarea unui club EduTech în Scoala Gimnaziala Nicolae Iorga din Cluj Napoca pentru a oferi acces la pregatire asistata de calculator pentru 50 de elevi din ciclul gimnazial. 2. Dezvoltarea unui curriculum care sa ajute la imbunatatirea cunostintelor de matematica, romana, istorie, geografie si biologie cu ajutorul tehnologiei 3. Implementarea cursurilor de, timp de 6 luni, pentru 50 de elevi. 4. Dezvoltarea unei platforme online cu tutoriale, cursuri, resurse pentru matematica,romana,istorie, geografie si biologie 5. Organizarea unui eveniment la care vor fi 80 de invitați, lideri de opinie în domeniul educației în România: competențe digitale, programare pentru copii, instrumente online și aplicații pentru școli Concept: Copiii au acces la internet, la calculator, in scoala se fac ore de TIC, insa copiii adeseori nu se bucura de avantaje pe care le ofera tehnologia( nu stiu sa filtreze informatiile pe care le gasesc pe internet ajungand sa ia drept bune informatii eronate, nu stiu sa se protejeze cand folosesc retelele de socializare). Prin acest proiect cei 50 de copii din Scoala Gimnaziala N Iorga vor beneficia atat de avantajele oferite de tehnologie pentru a invata mult mai usor si pentru a-si satisface curiozitatea naturala, cat si de ghidare in folosirea acestei tehnologii. Strategie: In primele 2 saptamani de desfasurare a proiectului acesta va fi promovat in randul copiilor din scoala. Vor urma inca 4 saptamani pentru inscrierea celor 50 de copii. In paralel, in aceste prime 6 saptamani vor fi identificati si cei 5 instructori care pot proveni atat din randul profesorilor interesati din scoala, cat si din randul elevilor de liceu sau studentilor. Dupa identificarea celor 5 instructori, acestia vor fi formati pentru a putea lucra cat mai bine cu copiii. Dupa cele 6 saptamani de inceput se vor desfasura cursurile pana la sfarsitul celei de-a 6 luni de proiect, fiecare grupa avand saptamanal o intalnire de 2 ore. Deoarece copiii provin dintr-un mediu defavorizat este important ca acestia sa primeasca si o masa calda inainte de inceperea activitatii, care se va desfasura in continuarea orelor de scoala. Este extrem de importanta si platforma cu resurse educationale cat si conferinta in cadrul careia se vor prezenta rezultatele proiectului. Vor fi implicaţi aproximativ 80 de invitaţi din mediul instituţional, organizaţii şi lideri de opinie în educaţie. Beneficiari: Beneficiarii directi ai proiectului vor fi cei 50 de copii, iar beneficiarii indirecti vor fi profesorii scolii si intrega comunitate locala. Rezultate: In primul rand va exista un grup de 50 de elevi dintr-o scoala marginala care vor avea acces la educatie de secol 21, care vor putea sa devina multilicatori pentru colegii lor si care isi vor putea imbunatati performantele scolare in sistemul clasic de invatamanat. Va exista o platforma de resurse educationale si o curricula care va permite multiplicarea proiectului in alte scoli. Impact: Referitor la impactul direct, unii copii vor face cunoştinţă cu metode noi de învăţare şi utilizare a tehnologiei, tabletelor, aplicaţiilor, calculatorului, alţii vor înţelege cum să facă propriul joc, site sau aplicaţie, iar alţii vor vedea cum este să lucrezi creativ cu noile tehnologii. Evaluările constante oferă posibilitatea de a măsura evoluţia cunoştinţelor dar şi a percepţiei copiilor asupra tehnologiei. Impactul va insemna si dezvoltarea unui model de educaţie alternativă capabil să ofere bune practici sistemului clasic de educaţie precum si dezvoltarea acestei generaţii capabile să înţeleagă cum funcţionează noile tehnologii şi cum pot fi folosite în rezolvarea problemelor.
Impactul direct-copiii vor face cunoştinţă cu metode noi de învăţare şi utilizare a tehnologiei, tabletelor, aplicaţiilor, calculatorului, alţii vor înţelege cum să isi usureze procesul de invatare si cu totii isi vor putea satisface curiozitatea naturala lucrand creativ cu noile tehnologii. Evaluările constante oferă posibilitatea de a măsura evoluţia cunoştinţelor dar şi a percepţiei copiilor asupra tehnologiei. Vom intervieva periodic profesorii si părinţii care pot sa observe imbunatatirea cunostintelor si abilitatilor copiilor care participa la cursurile EduTech. O alta schimbare pe care o dorim este schimbarea perceptiei copiilor asupra scolii( in preznet cei mai multi dintre copii spun ca se plictisesc la scoala, ca se simt neimportanti, ca nu inteleg ce se intampla, ca au dificultati de invatare, ca nu sunt curiosi de ce le preda profesorul) Impactul se va produce si asupra profesorilor, care vazand schimbarea la nivelul de cunostinte si implicare a copiilor vor deveni mai toleranti si rabdatori( conform experientei avute cu alte proiecte)