Educație
Povestea Cristinei ne-a motivat să căutăm informații, metode, tehnici de învățare, să aflăm ce e de făcut. Cristina are 12 ani, este cea mai mare dintre cele 5 surori ale sale. De 3 ori a rămas repetentă în clasa a 3-a și ne-am întrebat de ce? Deși i se spunea că e leneșă, nu vrea să muncească, lipsește, vedeam frustratea pe chipul fetiței, ale cărei surori mai mici știu toate să citească. Atunci, specialistul nostru a determinat că fetița suferă de DISLEXIE. Cu dislexie, dificultatea de a citi literele, se poate trăi și performa,exemplu fiind Hans Christian Andersen, Agatha Christie, Edison, Einstein, Steven Spielberg, Walt Disney şi Gustave Flaubert. 80.000 de copii din tară sufera de o dificultate de învățare, conform UNICEF. Centrul EDULIER va fi unic în țară, fiind, în acelasi timp, inovativ ca arii de terapie/învățare. Părinţii cu copii dislexici (diagnosticaţi corect sau nu) trăiesc un coşmar de nedescris pentru că statul nu le oferă nicio soluţie pentru adaptarea copiilor la viaţa socială și școlară (şi vorbim în multe cazuri despre copii cu coeficient de inteligenţă peste medie). În lipsa unei legislaţii adecvate,a unor metode și tehnici de intervenție în DI, a unor centre de terapie/învățare, situația celor 80.000 de copii care suferă de dificultăți de învățare este una gravă: aceștia au risc crescut de abandon școlar, neadaptare, depresii, devin închiși, nesociabili, se consideră inutili. Deschiderea unui centru pilot - Centrul EDULIER, care să aplice metode și tehnici ce se aplică de decenii în alte regiuni din lume este o soluție. Observarea atentă a copiilor cu care lucrăm în atelierele noastre de educație non-formală ne-a ajutat să identificăm simptomele, să îndrumăm părinţii către o terapie specializată, să alegem pentru acest centru cele mai potrivite și eficiente arii de terapie/învățare, rezultate din cei 6 ani de educație non-formală: terapia cu animale (Mimi și Nora sunt primii profesori deja în training), învățare digitală ( cele mai mari achiziții și progrese ale copiilor cu DI se fac vizual, grafic), terapie prin muzică, art-terapie.
EDULIER- Sala digitală interactivă va ajuta atât în faza de diagnostic, cât și în cea de instruire ( terapeuți, psihologi, părinți, profesori-educatori) și de recuperare (prin ateliere de învățare interactivă, tactică, cu facilitare grafică, cu implicarea copiilor în mod pozitiv și activ). Sala digitală interactivă poate fi replicată la nivelul oricărei unități de învățământ ce lucrează cu copii cu cerințe educaționale speciale(CES), iar aici nu cuprindem numai dificultățile de învățare, ci și ADHD, autism, depresie, sindrom DOWN, etc. ea va deveni prima platforma romaneasca ce va implica toti actorii interesati in recuperarea copiilor cu DI. Proiecte ca Centrul EDULIER -Sala digitală interactivă vor ajuta ca povestea Cristinei sa nu se mi repete, ca și cea a lui Emi, 11 ani, o fetiță care nu este încă prietenă cu cifrele( discalculie) și care, în clasa a Va, nu reușește să învețe tabla înmulțirii. Scopul proiectului: Sprijinirea copiilor cu dificultati de învățare (dislexie, distonie, disgrafie, discalculie- dificultati de citire, scriere, calculare, memorare) prin crearea unui centru și a unor instrumente educationale(kituri) flexibile și adaptate acestora. Sala digitală interactivă reprezintă cel mai potrivit mod de a ajuta copiii cu dificultăți să invete, prin implicare, facilitare grafica, interactivitate, unități diferite de lucru, stimulare pe suprafețe vizuale și tactile, flexibilitate, creativitate, all in one. Fiecare oră de învățare pe peretele digital, sistemul Play&Create, statia PS4, ecranul smart, tablete va avea suportul unei echipe multidiscliplinare-profesor, terapeut, psiholog, dar și de educarea și implicarea părinților acestora. Obiective: OB1. Realizarea unei săli digitale interactive destinata atelierelor de terapie/ învățare pentru copii cu dislexie, distonie, disgrafie, discalculie OB2. Trainingul echipei multidisciplinare și a părinților cu privire la modul de utilizare a suprafetelor tactile, stații de lucru, eficiența lucrului cu facilitare vizuala, creșterea procentului de funcționabilitate și recuperare a copilului, modul cum pot introduce acasa facilitarea vizuală și învățarea digitală OB3. Identificarea, confirmarea diagnosticului copiilor și recuperarea acestora prin ateliere de terapie/invățare în sala digitală interactivă
1. Pentru copii: diminuarea depresiei, anxietatii; cresterea stimei de sine, dezvoltarea/ameliorarea capacitatilor de invatare , comunicare, socializare, cresterea capacitatii de autocunoastere si gestionare a emotiilor, cresterea gardului de succes scolar prin invatarea digitala cu facilitate grafica 2. Pentru parinti: dobandirea de informatii, solutii, abilitati in vederea interactiunii cu copilul cu dificultati de invatare; reducerea anxietatii, sprijin sub forma grupului de suport specialisti-parinti 3. Pentru organizatie si comunitate: o mai buna intelegere a dificultatilor de invatare, a metodelor de interventie si recuperare,crearea grupurilor de suport, a resurselor disponibile tuturor parintilor, asigurarea continuitatii acestor servicii dupa finalizarea proiectului, cresterea gradului de diagnostic timpuriu si recuperare a copiilor cu DI