Educație
Principalul argument pentru acest proiect este povestea lui Matei. Matei are 10 ani si vine in fiecare saptamana la Centrul Edulier, tocmai de la Buzau. Ca sa prinda trenul potrivit se trezeste la 4.30 dimineata. Iar povestea sa se reia cu Iustina, care vine din Giurgiu, cu Oana, care a ajuns la noi tocmai de la Piatra Neamt, etc. Ne dorim ca ei sa aiba acces la resurse in localitatea in care traiesc. Mai mult, analiza derulata timp de 1 an de asociatia Edulier a aratat ca incidenta TSI ( tulburari specifice de invatare) este de 3 la 20 de elevi de scoala primara. Dificultatile evaluarii timpurii, a interventiei specifice duc la acumularea de stres, frustrari, drame, atat pentru familie, cat si pentru cadrele didactice. Situatia este si mai dificila in mediul rural, unde este si mai greu accesul la specialisti pentru evaluare, diagnostic, terapie de recuperare. La Centrul Edulier ajung greu copii din judete indepartate de Bucuresti, dupa lungi cautari locale sau judetene. Anual în Bucureşti, peste 4000 de familii se adresează specialistilor pentru evaluarea si diagnosticul copilului lor, atat pentru dislexie, cat si pentru alte dificultati in dezvoltare si invatare. Datele din provincie sunt inexistente. Pentru creşterea şanselor de recuperare a unui copil cu TSI, intervenţia terapeutică trebuie să fie constanta, sustinuta, fara sincope, iar principiile trebuie invatate si aplicate si acasa, de către parinti. Lipsa stimulării prin terapie a copilului cu TSI îl poate transforma într-un adult neintegrat, dependent, fara succes social, cu sanse mari de abandon scolar. Venind cu instrumente online, usor de accesat, crestem comunitatea celor care sprijina copiii cu TSI, parinti, specialisti, cadre didactice, crestem accesul la informatie, la solutii, la recuperare.
Proiectul ”Edulier -platforma online- implicarea comunitatii in sprijinul copiilor cu TSI” pune tehnologia in slujba copiilor din zone defavorizate. Proiectul s-a nascut ca urmare a unor consultări cu părintii care au copii la terapie in cadrul centrului, cadrele didactice, părinţii şi specialiştii, impreuna cu voluntarii celor 2 organizatii. De aici au rezultat o serie de nevoi de evaluare, informatie, recuperare, integrare in colectivul clasei, etc. Identificarea acestor nevoi ne-a determinat sa propunem crearea acestui proiect, care se doreşte a fi un instrument de sprijin pentru întreaga comunitate, atât la nivel informational, cat si de indrumare si consiliere. Prin aceasta platformă vor fi pusi in legatura directa parintii copiilor cu TSI pe de o parte, cabinetele de specialisti locali ( judeteni) ONG-uri locale, cadrele didactice. Se va crea un liant între aceste categorii, se va angrena o comunitate cu un scop comun –facilitarea accesului la servicii specializate astfel încât terapia de recuperare a copilului cu TSI să se demareze în timp util, tehnicile de educatie specifice sa fie insusite atat de familie , cat si de cadrele didactice. Platforma online va facilita diseminarea informatiei despre primele semne ale dislexiei, ce e de facut, care este cel mai apropiat specialist ce poate face o evaluare, unde si cum se face terapia, se vor putea accesa modele de lectii ce pot fi utilizate de cadrele didactice, va oferi fise de lucru acasa pentru parinti, etc. Scopul proiectului este sprijinirea copiilor cu dificultati de învățare (dislexie, distonie, disgrafie, discalculie- dificultati de citire, scriere, calculare, memorare) prin crearea acestui instrument online, gratuit, usor de accesat, ce prezinta solutii adecvate acestora.
1. Pentru copii: identificarea TSI, introducerea intr-un program de terapie de recuperare, diminuarea sentimentului ca este singur sau diferit, diminuarea depresiei, anxietatii; cresterea stimei de sine, dezvoltarea/ameliorarea capacitatilor de invatare , comunicare, socializare, cresterea capacitatii de autocunoastere si gestionare a emotiilor 2. Pentru parinti: afla ce se intampla cu copilul propriu, ca TSI nu este o boala, ci o conditie, dobandirea de informatii, solutii, abilitati in vederea interactiunii cu copilul cu dificultati de invatare; reducerea anxietatii, sprijin sub forma accesarii altor specialisti, altor parinti, etape si pasi clari de urmat 3. Pentru cadrele didactice: cresterea gradului de diagnostic timpuriu si recuperare a copiilor cu DI, oferirea de informatii, solutii, exemple clare si metode de lucru la clasa cu copiii cu TSI, instrument facil de accesat pentru a pregati lectii atractive, interactive 4. Pentru organizatie si comunitate: crearea unei comunitati TSI la nivel national, o mai buna intelegere a dificultatilor de invatare, a metodelor de interventie si recuperare,crearea grupurilor de suport locale, judetene, a resurselor disponibile tuturor parintilor, asigurarea continuitatii acestor servicii, platforma fiind accesibila in mod gratuit si permanent