Educație
Fiecare copil din programele noastre de suport educațional reprezintă o cauză specială pentru noi, iar pentru fiecare dintre ei depunem eforturi zilnic pentru a-și depăși condiția, pentru a-i da aripile de care are nevoie pentru a-și îndeplini visurile! Andreea este unul dintre copiii care, pe parcursul a 5 ani, a reușit să îi facă mândri nu doar pe membrii echipei Fundației Inocenți, ci și pe membrii familiei sale care, cu greu ar putea să o sprijine din punct de vedere educațional. Ați fost vreodată puși în situația de a le citi părinților voștri o poveste de noapte bună? Sau poate un act oficial înainte de a-l semna, doar pentru că ei nu știu să scrie și să citească?! Cu siguranță... nu. Andreea știe deja ce înseamnă să fii omul care a absolvit cele mai multe clase din familie, omul care știe să citească, să socotească și care visează la o meserie de bază: profesor! Andreea e o poveste în sine, o poveste de care suntem extrem de mândri și o sursă enormă de inspirație! Este beneficiară a programului nostru de suport educațional încă din anul 2011, când, timidă, abia deslușea tainele abecedarului. Povestea ei este și povestea altor zeci de copii cărora Fundația Inocenți le-a închinat misiunea, iar proiectul acesta este pentru ei, pentru a le crește șansele la o viață normală, fără lipsuri și pentru a le crea oportunități frumoase de integrare socială... pentru că merită ca lipsurile financiare, situația familială să nu le îngrădească dreptul la o viață cât mai bună! Pentru copii precum Andreea, Fundația Inocenți depune zilnic eforturi pentru ca ei și familiile lor să conștientizeze importanța procesului educațional, să se integreze cu ușurință în societate, dar și să sprijine familiile acestora pentru a le ușura viața. Suportul educațional presupune activități de tip after-school și ședințe de meditații individuale cu scopul de a-i ajuta pe acești copii să-și finalizeze studiile. Pentru toate aceste activități ne străduim constant să asigurăm consumabilele, materialele necesare desfășurării procesului educațional în condiții optime, pentru dotarea bibliotecilor, dar și pentru a oferi copiilor un cadru cât mai aproape de cel pe care alți colegi de clasă îl au deja acasă. Dată fiind tehnologizarea din ultimii ani a procesului educațional și întrucât considerăm că toți copiii merită să beneficieze de acces la mijloace informatice și internet în scop de cercetare/ educație atât de utile în contextul actual, solicităm sprijinul dumneavoastră financiar pentru ca cercul nostru de literatură, învățarea limbii engleze sau procesul de educație să nu se mai petreacă doar în fața tablei sau a colii de hârtie. De asemenea, ne dorim ca și Andreea și ceilalți copii din programele noastre să deprindă abilități IT și să dobândească cunoștințe care să le faciliteze procesul de învățare, dar și integrarea socială. Din cauza situației financiare precare de acasă, copiii noștri sunt privați de componenta aceasta atât de actuală- tehnologia. Cunoștințele lor în acest domeniu sunt minime, mulți nici măcar nu pot visa ca într-o zi să aibă propria tabletă, propriul laptop sau, cel puțin, un telefon mai performant. Gândul nostru este acela de a le crea preț de câteva ore săptămânal contextul în care să deprindă acele cunoștințe și competențe necesate atât la școală, cât și mai departe în societate: dobândirea unui loc de muncă, integrarea într-un grup cu potențial de dezvoltare din punct de vedere intelectual, crearea unui sistem de valori care să îi conducă spre o viață mult mai bună decât cea pe care propria familie o poate oferi în acest moment. Statisticile arată că în multe zone dezavantajate din România, rata abandonului școlar pe parcursul ciclului primar este de 20%. Fundația Inocenți - Romanian Children's Relief, filiala București desfășoară programe educaționale și de integrare socială, al căror scop major îl reprezintă prevenirea abandonului școlar înainte de terminarea procesului de alfabetizare, un fenomen care tinde să ia amploare în rândul copiilor din medii dezavantajate. Beneficiarii programului nostru, în număr de peste 70 de copii sunt înscriși la Școala Gimnazială nr. 31, sector 2, Școala Ferdinand, sector 2 și la Școala Gimnazială Glina, județul Ilfov. Toate activitățile, planificate și desfășurate de către echipa multidisciplinară, răspund nevoilor identificate în rândul acestor copii proveniți din categorii defavorizate și au drept obiective generale: creșterea frecvenței școlare, îmbunătățirea comportamentului necesar învățării și participării la activități educaționale, facilitarea accesului la resurse și materiale, consiliere și suport psihologic, servicii de asistență socială, dar și creșterea gradului de conștientizare a importanței educației în cadrul comunității.
Proiectul "Educație prin mijloace moderne pentru copiii dezavantajați" a pornit de la nevoia identificată în rândul copiilor beneficiari ai programelor de suport educațional pe care Fundația Inocenți - Romanian Children's Relief le desfășoară în două școli din București- Școala nr. 31 și Școala Ferdinand, sector 2, și la Școala Gimnazială Glina, județul Ilfov. Este vorba despre peste 70 de copii (clasele 0 - VIII) care provin din medii defavorizate, familii cu situații financiare precare, familii monoparentale, dezbinate, dar nu numai, pentru care până și achiziția unui telefon mobil reprezintă un efort pe care mulți nu și-l permit. Prin acest proiect susținem incluziunea socială a copiilor noștri beneficiari și ne dorim crearea, prin folosirea noilor tehnologii, a contextului unei dezvoltări armonioase a abilităților de viață și totodată facilitarea accesului la educație neîngrădit de discrepanțele existente în acest moment între grupul nostru țintă și copiii provenind din familii care nu întâmpină aceleași dificultăți. Cu ajutorul voluntarilor, echipa noastră va desfășura activități care să susțină acest scop. Obiectivele proiectului sunt: Ob1. 70 de copii provenind din familii defavorizate își vor dezvolta competențele informatice în 2017. Ob2. 70 de copii vor participa de două ori pe lună, pe parcursul anului 2017 la cercuri de literatură desfășurate într-un cadru nonformal și utilizând mijloacele informatice achiziționate. Ob3. 70 de copii își vor îmbunătăți performanțele școlare în 2017 prin dezvoltarea deprinderilor de învățare și îmbunătățirea comportamentului necesar învățării prin folosirea tehnologiei. Ob4. 25 de familii vor deveni mai implicate în viața școlară a copilului și vor conștientiza importanța educației, prin vizionarea directă a rezultatelor copiilor lor. Așadar, în cadrul programelor noastre de suport educațional, prin intermediul acestui proiect depus spre finanțare, vor fi organizate următoarele activități: A 1: Organizarea și achiziționarea materialelor necesare, a echipamentelor prevăzute în acest proiect și realizare de flyere informative. Vor fi achiziționate 8 laptopuri, 6 tablete și 3 multifuncționale color, 3 modemuri 4 G Connect Hot Spot Telekom, pentru toate cele 3 locații din cele 3 școli partenere. Se vor produce 1000 de flyere informative care vor fi distribuite copiilor din cele trei școli partenere. Lansare apel către voluntari din partea Telekom care să se implice în activitățile A2- A5. A 2: organizarea cercului de literatură, activitate bilunară în cadrul căreia pasiunea copiilor pentru lectură va fi dezvoltată prin sesiuni interactive utilizând laptopurile, tabletele, internetul, dar și alte mijloace electronice pentru ca procesul de învățare să fie unul mai modern, mai ușor și plăcut; A 3: organizarea atelierelor IT: sesiuni în cadrul cărora copiii vor învăța să utilizeze laptopurile, tabletele și internetul; de asemenea, echipa multidisciplinară și voluntarii noștri vor pregăti ateliere de învățare a pachetului Microsoft Office, navigare pe internet (siguranța pe internet, avantaje/ dezavantaje, motoare de căutare etc.); A 4: activități educaționale zilnice: în fiecare zi de luni până vineri, timp de 4 ore, echipa multidisciplinară și voluntarii noștri oferă activități de tip After School, ce includ: suport în efectuarea temelor și eliminarea lacunelor educaționale, dezvoltarea abilităților formale și informale, încurajarea dezvoltării talentelor și pasiunilor individuale, jocuri de echipă pentru dezvoltarea abilităților sociale. A 5. organizarea de serbări lunare la care vom invita familiile pentru a le prezenta rezultatele și evoluția copiilor, folosind mijloace informatice, dar nu numai. A 6. evaluarea rezultatelor proiectului se va realiza utilizând următorii indicatori: număr copii implicați în activități, număr sesiuni tip cerc de literatură, număr ateliere IT, gradul de participare a copiilor la acestea, număr de serbări și expoziții digitale organizate, număr de părinți participanți la activități, gradul de asimilare a informațiilor de către copii, gradul de implicare a părinților. Instrumentele utilizate în măsurare vor fi: fișe de prezență, fișe de activități, aplicarea de miniteste periodic copiilor, chestionare de feedback aplicate părinților, rezultatele școlare obținute de către copii la clasă, culegerea de date de la învățători și profesori, dar și observațiile directe ale echipei multidisciplinare (observație psihologică). Rezultate: R 1. 70 de copii din familii defavorizate își vor dezvolta competențele informatice în 2017. R 2. 70 de copii își vor dezvolta pasiunea pentru lectură, prin participarea la cercurile de lectură bilunare în 2017. R 3. 70 de copii își vor îmbunătăți rezultatele școlare prin participarea la activități educaționale zilnice, susținuți de componenta informatică în 2017. R 4. minim 25 de părinți / reprezentanți legali vor celebra rezultatele copiilor prin participarea la evenimente lunare de tip serbare în 2017. R 5. 25 de părinți/ reprezentanți legali vor conștientiza importanța procesului educațional în 2017. Impact: Odată cu reducerea discrepanțelor existente între beneficiarii noștri care provin din medii defavorizate și colegii de clasă care nu întâmpină aceleași dificultăți sociale, economice, va crește stima de sine a copiilor din programele noastre, ceea ce va conduce la o mai bună conduită în raport cu procesul educațional, scăderea riscului de abandon școlar și creșterea gradului de incluziune socială.
Odată cu implementarea proiectului "Tele-Edu pentru toți copiii" și introducerea tehnologiei și a mijloacelor informatice în procesul educațional, va crește calitatea programelor educaționale oferite de către echipa multidisciplinară a Fundației Inocenți în folosul copiilor beneficiari pe care îi sprijinim. De asemenea, cei peste 70 de copii din clasele 0 - VIII vor participa la sesiuni în cadrul cărora își vor dezvolta abilitățile informatice, își vor îmbogăți nivelul de cunoștințe generale și se vor familiariza cu pachetul Office, navigare pe Internet. Pe lângă cercurile de lectură și sesiunile speciale de învățare menite să cultive pasiunile și talentele copiilor, sperăm ca prin toate acestea să le dăm aripi copiilor, să le sporim încrederea în sine și într-un viitor mai luminos. Proiectul nostru îi vizează în aceeași măsură și pe părinți și familia extinsă, întrucât pe de o parte copiii beneficiari vor disemina informația fraților lor, iar pe de altă parte, părinții se vor implica mai mult în viața școlară a copiilor și vor conștientiza importanța educației. În acest moment, Fundația Inocenți organizează periodic grupuri de suport pentru părinți, cu scopul de a încuraja responsabilizarea acestora și de a le oferi suport legal, material și administrativ în vederea reducerii gradului de marginalizare și a creșterii calității vieții. Ne dorim ca odată cu reducerea discrepanțelor existente între beneficiarii noștri care provin din medii defavorizate și colegii de clasă care nu întâmpină aceleași dificultăți, să crească stima de sine a copiilor, ceea ce va conduce la o mai bună conduită în raport cu procesul educațional, scăderea riscului de abandon școlar și creșterea gradului de incluziune socială.