Educație
Conform studiului “Nevoile emergente ale copiilor din România” (FDSC), tendinţele negative cu privire la starea sănătăţii generaţiei actuale de copii sunt următoarele: - activităţile fizice înlocuite de mediul virtual (calculator, tv); - consumul de droguri, alcool, tutun în creştere; - tendinţe de obezitate din cauza alimentaţiei nesănătoase; - fragilitate mentală şi emoţională; Migrarea spre spaţiul virtual constituie unul din elementele cu cel mai puternic impact asupra stării de sănătate a copilului contemporan. Dincolo de aspectele ce ţin de calitatea şi semnificaţia conţinuturilor vehiculate în spaţiul virtual, alocarea unor intervale semnificative de timp pentru programele TV sau activităţile ce presupun interacţiunea cu computerul înseamnă o scădere proporţională a activităţilor ce implicau în mod tradiţional mişcarea. De aceea, proiectul propune folosirea metodelor educationale de tip webquest pe teme privind sanatatea (sedentarismul, consumul de substante, educatie sexuala). Astfel, prin accesarea unor resurse din mediul online, la care elevii au acces permanent si care ocupa o mare parte a activitatilor de timp liber, acestia isi vor dezvolta, pe de o parte, cunostintele privind protejarea propriei sanatati, pe de alta parte, vor fi incurajati sa selecteze informatia din surse verificate si sa limiteze timpul petrecut in mediul virtual la cel in care sa deruleze activitati recreativ-educationale. In plus, activitatile de tip webquest vor fi structurate astfel incat accesarea resurselor online sa fie completata de activitati nonformale, de lucru in echipa, dezvoltate de elevi, prin care ei vor dobandi competente de comunicare, sociale etc. care sa ii incurajeze sa participe la aplicatii practice ce vor contribui la diminuarea tendintelor negative mentionate anterior.
Proiectul propune folosirea metodelor educationale de tip webquest pe teme privind sanatatea (sedentarismul, consumul de substante, educatie sexuala). Astfel, prin accesarea unor resurse din mediul online, la care elevii au acces permanent si care ocupa o mare parte a activitatilor de timp liber, acestia isi vor dezvolta, pe de o parte, cunostintele privind protejarea propriei sanatati, pe de alta parte, vor fi incurajati sa selecteze informatia din surse verificate. In plus, activitatile webquest vor fi structurate astfel incat accesarea resurselor online sa fie completata de activitati nonformale, de lucru in echipa, dezvoltate de elevi, prin care ei vor dobandi competente de comunicare, sociale etc. care sa vina ca o alternativa la tendintele negative mentionate anterior. Obiective de implementare: 1. Consolidarea de competențe pentru cadre didactice în vederea implementării de activități specifice directe cu copiii, adaptate caracteristicilor de vârstă ale copiilor din fiecare ciclu de școlaritate (gimnazial si liceal), menite să le dezvolte acestora atitudini noi și comportamente pro-stil de viață sănătos; 2. Achiziţionarea de informaţii şi dezvoltarea de abilităţi care să le permită copiilor adoptarea unui stil de viaţă sănătos şi protejat faţă de diverşi factori de risc; 3. Intelegerea si aplicarea metodologiei de tip webquest in cadrul activitatilor cu elevii. Beneficiarii proiectului vor fi minimum 20 de cadre didactice si aproximativ 400 de elevi din 20 de şcoli (ciclu gimnazial si liceal). Cadrele didactice vor fi selectate, in principal, in functie de motivatia pentru a participa la proiectul E-Health, iar prioritate vor avea persoanele care au capacitatea de a implica elevi cu experienta limitata in proiectele educationale nonformale. Fiecare cadru didactic va selecta aproximativ 20 de elevi din scoala in care activeaza in vederea derularii activitatilor. In ceea ce priveste rezultatele si impactul proiectului, minimum 20 cadre didactice si aproximativ 400 de elevi vor fi implicati in activitati nonformale bazate pe metodologia de tip webquest pe parcursul a aproximativ 6 luni, dobandind atat cunostinte privind sanatatea (teme precum activitatea fizica regulata, consumul de substante, educatia sexuala), cat si abilitati si competente de comunicare, sociale etc. in urma derularii activitatilor. In plus, cadrele didactice vor avea ocazia de a crea propriile resurse educationale care sa fie utilizate, ulterior proiectului, in timpul propriilor ore de curs. Publicarea pe site-ul www.eduglocal.eu a webquesturilor propuse de echipa proiectului si de catre cadrele didactice participante si promovarea webquesturilor in mediul online, in randul scolilor partenere Salvati Copiii (aproximativ 800 de insititutii din intreaga tara) si a celor 13 filiale Salvati Copiii vor asigura continuitatea proiectului.
- Implicarea a 20 de cadre didactice si a aproximativ 400 de elevi in activitati nonformale bazate pe metodologia de tip webquest; - Dobandirea de catre beneficiari a unor cunostinte privind sanatatea (teme precum activitatea fizica regulata, consumul de substante, educatia sexuala), competente de comunicare, sociale etc.; - Publicarea pe site-ul www.eduglocal.eu a webquesturilor propuse de echipa proiectului si de catre cadrele didactice participante; - Promovarea webquesturilor in mediul online si in randul scolilor partenere Salvati Copiii (aproximativ 800 de insititutii din intreaga tara); - Cresterea capacitatii cadrelor didactice de a crea propriile resurse educationale care sa fie utilizate, ulterior proiectului, in timpul propriilor ore de curs.