ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Cum se fabrica?

Iniţiatorul proiectului: Asociatia I.M.P.A.C.T. -Initiativa pentru Maturizare, Preventie, Asistare, Consiliere si Training

Tema:

Educație

Argumente:

Proiectul nostru face un pas spre dezvoltare, autorealizare si cautarea performantei. Organizatiile nonguvernamentale au reusit sa gaseasca solutii pentru a sprijini procesul de invatare, educare si dezvoltare. Dorim sa creem un site prin care sa prezentam elevilor intr-un mos atractiv informatii despre cum se fabrica diverse produse. Vrem sa fim mai aproape de profesori si elevi si sa ajutam scoala sa urmareasca formarea unor adulti fericiti, responsabili si integrati. Astazi internetul este sursa principala a copiilor si a adultilor de informare. Tehnologia avansata a permis accesibilizarea informatiei la un nivel fara precedent. Acum elevii nu mai cumpara carti pe suport fizic, nu se mai cumpara reviste, atlase pentru a se informa. Responsabilitatea este a celor ce distribuie informatia si in egala masura a celor care o primesc. Editurile stiintifice au un renume ce le face sa devina valide si credibile, informatia este verificata riguros si este sigura. In mediul online, nu mai exista normele, cadrele care se impun a fi respectate in procesul de publicare al unui articol stiintific de specialitate si dispare siguranta, validitarea informatiei. Prin urmare, interesele elevilor sunt dictate de interesele financiare ale companiilor ce vand produse si servicii. Copiii nu observa sa sunt indreptati sa consume anumite servicii si produse si ca nu sunt incurajati sa se dezvolte si sa devina mai buni intr-un domeniu. Rar intalnim copii ce au descoperit singuri ceea ce le place si copii care isi urmeaza pasiunea. Abilitarea elevului nu este o prioritate a scolii. Scoala gimnaziala si liceul au devenit institutii care formeaza teoreticieni care nu isi gasesc sensul in viata profesionala. Deseori, oamenii care construiesc un plan de afaceri, initiaza un proiect de productie la nivel mic sau mare recunosc faptul ca au mers impotriva curentului si si-au dezvoltat abilitatile prin auto-educare. Scoala a ajuns un contra-model, o dovada de ineficienta, iar curriculumul scolar un subiect controversat. Cu toate astea, schimbarile care trebuie sa vina din interiorul scolii intarzie sa apara sau sunt invizibile cand ne raportam la intreg sistemul. Atat elevii, cat si profesorii cauta informatii inafara bibliotecilor, iar informatiile obtinute din resursele online devin vitale in procesul educational. Resursa online este foarte vasta, dar coerenta informatiilor este scazuta si desi pare ca am „auzit” despre tot, nu am aprofundat nimic.

Descriere proiect:

In Romania s-a constatat prin sondaje faptul ca tinerii doresc castiguri rapide si au strategii pe termen scurt. Din acest motiv dorim sa cream o platforma online prin care elevii de gimnaziu si cei din invatamantul liceal sa poata accesa informatii tehnice si tehnologice. E important ca elevii sa fie interesati de domeniile tehnice pentru a-si alege ulterior o meserie tehnica. De asemenea, dorim sa cream o comunitate a profesorilor de educatie tehnologica, a dirigintilor si a profesorilor de alte specialitati care pot sa se informeze reciproc si care vor fi disponibili sa ofere raspunsuri elevilor interesati si nu numai. Educatia tehnologica este deseori tratata cu superficialitate, fiind o disciplina de trunchi comun, in componenta ariei curriculare Tehnologii. Aceasta disciplina completeaza informatiile dobandite din celelalte arii curriculare si devine o punte de legatura intre fizica, chimie, matematica, educatie plastica. Cel mai evident reisese din programa faptul ca aceasta disciplina doreste sa creeze abilitati de viata. Exista in planul curricular continut tematic legat de: aranjarea unei mese, gatirea alimentelor, informarea despre alimente. Exista de asemenea obiectivul legat de cunoasterea proprietatilor diferitelor materiale si materii prime. Acesta este un paragraf din detalierea obiectivelor acestei discipline:„Educatia tehnologica are drept scop dezvoltarea gândirii centrate pe tehnica si dirijata spre întelegerea marilor principii, care explica descoperirile stiintei, urmareste sa dezvolte curiozitatea intelectuala, înclinata spre cercetarea personala, sa provoace o atitudine de reactie fata de mediul tehnic, sa stimuleze spiritul pozitiv si critic, sa alimenteze creativitatea.” Platforma este conceputa astfel incat profesorii din scoli sa aiba acces usor si gratuit la niste informatii de baza si un material didactic interesant. Profesorii care doresc sa ofere informatii relevante si sa aduca elevilor informatia prin metode inovatoare vor fi recompensati cu premii, in functie de voturile persoanelor inregistrate pe site. Va fi oferit un premiu pentru cel mai creativ profesor la planificarea unei lectii de dirigentie sau de educatie tehnologica. Si va fi premiul pentru cel mai bine documentat profesor in privinta calitatii raspunsurilor oferite pe forumul de discutii. In acelasi timp, copiii sunt invitati sa participe activ la crearea lectiei si sa isi asume responsabilitatea in procesul de invatare. Dirigentia este in egala masura o responsabilitate a elevilor. Educatia tehnologica nu este o disciplina de examen national si neavand permanent presiunea de a atinge obiectivele standard pentru examenele nationale, profesorul poate deschide o serie de teme si continuturi propuse de elevi. Informatiile pot de asemenea sa fie foarte mult aprofundate in timpul liber si prezentate sub forma de eseuri si proiecte. Elevii pot profita de acesta ocazie sa isi manifeste curiozitatea, sa puna intrebari legate de ceeea ce ii preocupa in legatura cu obiectele din jurul lor: cum se fabrica, unde se fabrica, care este costul de productie, ce costuri se adauga la costul de productie, cum arata utilajele care fabrica produsul, cum se eficientizeaza costurile, care sunt factorii care influenteaza comportamentul consumatorului.. Vom crea un site numit www.cumsefabrica.net si vom da posibilitatea elevilor si profesorilor sa vizioneze filme de prezentare din fabrica, prin intermediul carora se descrie procesul de productie. Vom incarca minim 15 filmulete, cu o durata medie de 7 minute. Vom crea un forum(link separat), prin intermediul caruia profesorii sa faca schimb de experienta si informatii. Dar acest forum este accesibil elevilor si parintilor si persoanelor curioase. Vom crea o sectiune prin care oricine poate sa adreseze o intrebare pe teme tehnice si tehnologice si pentru care va putea primi un raspuns din partea unor persoane specializate in diferite domenii. Vom organiza vizite la fabrici, unde un numar de minim 100 de copiii vor observa in direct procesul de productie si vor intelege utilitatea informatiilor din domeniul educatiei tehnologice, matematicii, fizicii, chimiei. Luand contact cu latura practica, elevii sunt mai dispusi sa cerceteze, sa se informeze si sa isi stabileasca obiective personale si profesionale. Organizam minim 6 vizite in 6 fabrici din Bucuresti sau zone adiacente. Asteptam un numar de minim 30 de copii vor participa la fiecare vizita si un numar de 6 profesori. Ne propunem sa prezentam cat mai clar procesele de productie din urmatoarele domenii: productia de instrumente muzicale (chitare, viori), produse de sticla (vaze, ornamente, decoratiuni), productia de imbracaminte, incaltaminte, produse de papetarie, produse alimentare de carmagerie, produse lactate, productia de ciocolata, productia de sucuri, producerea de mobilier, producerea de bijuterii, productia de electrocasnice, autoturisme, manufacturarea obiectelor de ceramica si lut, si tiparirea unei carti.

Impact:

Prin acest proiect ajutam elevii din scoala gimnaziala si din liceu sa isi formeze o parere mai clara despre profesiile tehnice. Prin platforma online creem strategii prin care sa apropiem elevii de materiile tehnice, le dezvoltam cunostintele despre industrie si tehnologie. Elevii nu studiaza la facultate ceea ce doresc, ajung sa termine mai multe facultati si sa profeseze cu totul alte meserii sau prefera sa ramana suspendati inafara pietei muncii. In urma acestui proiect, vom derula un program continuu de informare a tinerilor si vom afisa pe site ultimele noutati de pe piata muncii din domeniul industrial. Vom afisa pe site videoclipuri cu procesele tehnologice de productie a minimum 15 produse si bunuri. Astfel vom promova meseriile tehnice si vom cultiva interesul pentru stiinta si industria producatoare de bunuri de larg consum. Dorim ca facem o legatura intre ceea ce ii intereseaza pe copii, intre pasiunile lor si meserii. Dorim sa le starnim interesul, curiozitatea in legatura ceea ce inseamna educatia tehnologica. Din clasa a V-a, elevii ajung sa studieze o disciplina care rareori e predata atractiv, desi e cea mai ofertanta disciplina teoretica. Curriculum-ul prevede ca la finalul celor 4 ani de studiu din gimnaziu, elevul sa poata sa inteleaga anumite procese tehnologice, sa cunoasca materii prime, materiale, sa evalueze calitatea si pretul unui produs. Nu exista nici un program in scolile generale prin care copiii sa cunoasca niste realitati simple si foarte interesante: Cum se fabrica iaurtul/ ciocolata/ sticla/ hartia/ imbracamintea/ incaltamintea/ electrocasnicele? Cu exceptia unor programe TV la care nu au acces toti copiii, nu exista o platforma pe care sa o acceseze pentru a vedea propriu-zis cum se fabrica obiectele din jurul sau. Platforma se adreseaza elevilor si profesorilor si se doreste dezvoltarea partii practice a procesului de invatare si oferirea altui sens notiunii de transdisciplinaritate. Credem ca e important ca educatia sa inceapa cat mai devreme si din acest motiv dorim sa cream un proiect care sa sprijine tinerii sa se adapteze la realitatile societatii. Desi exista investitori si domeniul industrial s-a dezvoltat, in tara noastra nu mai exista suficienti specialisti. In orase ca Timisoara, Arad angajatorii nu mai dispun de forta de munca specializata. Investitiile scad foarte mult pentru ca nu sunt suficienti specialisti, iar somajul este foarte scazut 2,5% . Avem nevoie de o baza de date cu nevoile, asteptarile si propunerile persoanelor implicate direct. Deciziile se iau cu implicarea cat mai activa a comunitatii. Daca ajungem si in zona de interes a factorilor de decizie, argumentele noastre pot sa sustina o schimbare majora si ar exista si solutii pentru implementarea unor programe coerente ce pot fi implementate la nivel national. Actiunile Asociatiei IMPACT au schimbat stiluri lor de viata. Populatia de varsta scolara a constientizat faptul ca detine informatii incomplete, superficiale si a inteles ce importanta are stilul de viata asupra sanatatii. Am reusit sa facem din actiunile noastre „un pachet complet” de servicii si sa atigem toate sectoarele de varsta de la 6 la 19 ani. In continuare, credem ca avem nevoie de sustinere din partea persoanelor-cheie in procesul de informare si educare si de aceea tintim consilierii scolari si profesorii. Dorim sa editam materiale educationale pentru profesori dirigijti si sa organizam in continuare cursuri de formare a consilierilor scolari si a cadrelor didactice. Ne vom implica permenent in educatia non formala si construim proiecte ce sprijina educatia formala din ce in ce mai mult prin activitatile sustinute in cadrul orelor de curs si al activitatilor de consiliere si orientare profesionala, in cadrul orelor de dirigentie.

Link webpage: http://www.asociatiaimpact.ro/
Link facebook: https://www.facebook.com/asociatia.impact.1/?ref=hl
Link twitter:
Link blog: