Protecție socială
Organizatia noastra isi propune dezvoltarea unei platformei online de comunicare cu copiii, o trecere fireasca de la consilierea oferita prin intermediul liniei telefonice gratuite catre consilierea oferita in mediul online de aceeasi specialisti cu care copiii comunica zi de zi la Telefonul Copilului 116 111. 31% dintre copiii care au accesat in primele 10 luni ale anului 2015 serviciul Telefonul Copilului 116 111 pentru situatii de incalcare a drepturilor lor, respectiv 2115 copii, si-au exprimat nevoia de a beneficia de comunicarea cu specialistii organizatiei noastre si in mediul online. Pe de alta parte, intalnirile directe cu peste 50.000 de copii, realizate de organizatia noastra in ultimii 4 ani au evidentiat nevoia acestora de a beneficia de serviciile oferite prin intermediul serviciului Telefonul Copilului 116 111 si in mediul online. Argumentele copiilor: exprimarea problemelor in mediul online reprezinta un mediu care le ofera confort emotional, sesizarea unor situatii grave din diferite medii (scoala, acasa), exprimarea problemelor / nevoilor in timp real si de pe orice tip de instrument de comunicare conectat la internet, posibilitatea de a reciti informatiile primite de la specialistii Asociatiei Telefonul Copilului. Astfel, copiii vor putea accesa platforma online dedicata, care va permite transferul rapid de informatii intre copii si specialistii Asociatiei Telefonul Copilului. In urma evaluarii specialistilor Asociatiei Telefonul Copilului, o situatie grava inregistrata pe platforma online va fi transmisa mult mai rapid catre institutiile abilitate care pot realiza interventiile in regim de urgenta. Astfel, proiectul va asigura un flux de informatii mult mai rapid si, in consecinta, o interventie rapida pentru un copil aflat in situatie de risc. Un alt argument esential se refera la accesibilitatea serviciilor personalizate de consiliere de catre toti copiii romani aflati in Romania sau in alte tari de rezidenta.
In cadrul proiectului ne propunem dezvoltarea unei platformei online de consiliere care sa asigure copiilor care o vor accesa: stabilizare psiho-emotionala, consiliere psiho-sociala si facilitarea interventiei institutiilor abilitate in situatiile grave de incalcare a drepturilor copiilor sau de risc. Toti copiii vor beneficia de servicii sociale personalizate. Platforma va fi disponibila 7 zile din 7, 24 de ore din 24. Consilierea va fi oferita de asistentii sociali si psihologii organizatiei. Platforma online va contine si informatii utile si articole editate cu situatii din diverse arii problematice semnalate de alti copii. Obiective: 1. Dezvoltarea unui instrument online de comunicare cu copiii 2. Cresterea gradului de accesibilitate a copiilor la informatii si servicii de consiliere personalizate in mediul online 3. Promovarea platformei online in medii frecventate de copii, respectiv pe retelele de socializare utilizate de adolescenti Concept: Platforma online va oferi consiliere personalizata tuturor copiilor pe de o parte, iar pe de alta parte va facilita interventia rapida a institutiilor abilitate in vederea eliminarii mediului de risc in care s-ar putea afla un copil. Rezultatele anticipate: - 1 platforma online care va facilita relatia dintre copii si specialistii Asociatiei Telefonul Copilului, dar si transmiterea rapida a situatiilor grave sau de risc catre institutiile abilitate sa intervina - 1 campanie de promovare in mediul online - 1 comunicat de presa Impact Copiii care vor accesa platforma online vor beneficia de un cadru securizant de expunere a problemelor, de suport specializat in solutionarea problemelor cu care se confrunta si, in situatii grave de incalcare a drepturilor copilului / risc, de interventia institutiilor abilitate. Sustenabilitate Platforma online va functiona si dupa finalizarea proiectului. Asociatia Telefonul Copilului va asigura mentenanta si va furniza servicii de consiliere tuturor copiilor care vor accesa platforma online.
Prin implementarea acestui proiect, Asociatia Telefonul Copilului va raspunde nevoilor de consiliere ale tuturor copiilor afectati de incalcarea drepturilor lor, fie ca este vorba despre copii care locuiesc in Romania, fie ca este vorba despre copii romani care locuiesc in strainatate. Interactiunea cu specialistii organizatiei noastre va conduce la capacitarea copiilor in ceea ce priveste gestionarea emotiilor, problemelor cu care se confrunta si relatiilor cu alti copii, parinti, profesori, comunitatea din care provin si nu numai. Pe termen lung, impactul se va reflecta in reducerea numarului copiilor aflati in situatii de risc.