Protecție socială
Proiectul denumit Connect , din cadrul FUNDATIEI DE CARITATE HERALD, vine in sprijinul varstnicilor singuri, care prezinta numeroase probleme de sanatate si financiare. Reprezentam o categorie de persoane marginalizate, pentru care solutiile guvernamentale sunt insuficiente ori pentru care ajutorul este nesemnificativ. Aceste persoane parasesc anevoios locuinta sau in unele cazuri deplasarea in exterior este o poveste de mult uitata. Totusi, ei isi continua viata in mediul propriu, inchis si izolat, pentru ca foarte putini se gandesc ca ar putea imbunatati cu ceva situatia precara in care se gasesc. Aceste persoane sunt oameni ca si noi, care au avut la randul lor o copilarie, care au mers la scoala, unii si-au intemeiat o familie. Dar inaintarea in varsta a adus numeroase despartiri, de soti, de copii, de prieteni. S-a instalat singuratatea si tacerea . Pe acest fond, problemele de sanatate si acces la institutii medicale isi spun cuvantul. Urmeaza un sir lung de controale medicale, trebuinta de a sta la rand ore intregi la usile spitalelor, programari in diferite locuri, lipsa fondurilor subventionate, pentru ca mai apoi sa se ajunga la concluzia ca banii proveniti din pensie sunt insuficienti pentru achizitionarea medicamentelor atat de necesare! Pe langa cele de mai sus, trebuie mentionata nevoia de hrana sanatoasa si consistenta pentru traiul de zi cu zi al varstnicilor. Se consuma alimente sarace in nutrienti de baza, potriviti pentru starea de bine a varstnicilor. Dificultatea sau totala neputinta de a parasi locuinta, singuratatea instalata si diferite probleme de ordin psihic, accesul ingreunat la institutii medicale, lipsa banilor pentru medicamente, acompaniaza agravarea situatiei si asa precare. Acesti varstnici pentru care intervenim si in situatia de fata, bolnavi si fara sustinatori de gr. I, cu venit insuficient traiului de zi cu zi, continua sa gaseasca in noi un sprijin de incredere, care si-a dovedit eficienta datorita implicarii prin actiuni concrete. Pentru acoperirea tuturor acestor nevoi cautam parteneriate si suntem convinsi ca impreuna cu altii ne putem imbunatati sau completa serviciile. In acest sens s-au efectuat deja diferite acorduri de colaborare care ne sunt de un real folos.
Proiectul Connect vine in sprijinul persoanelor varstnice, cu varsta de peste 65 de ani, care necesita ajutor in mai multe domenii ale vietii. In acest sens urmarim punerea la dispozitia beneficiarilor nostri a unui telefon mobil pentru varstnici cu ajutorul caruia sa poata contacta rapid, in caz de urgenta, institutiile si organizatiile de care au nevoie. Partener in acest proiect este Fundatia Principesa Margareta a Romaniei care deruleaza proiectul Telefonul Varstnicului. Acest proiect preia apeluri telefonice din partea varstnicilor care au nevoie de consiliere sau indrumare inspre diversi actori sociali sau institutii, fiind in acest fel un nod de conectare intre beneficiarii nostri si institutiile de resort. Obiectivele proiectului •Salvarea de vieti. •Implementarea unei modalitati simple si facile de accesare a serviciilor de urgenta, prin intermediul telefoniei mobile. •Mentinerea si monitorizarea sanatatii beneficiarilor, prin: facilitarea comunicarii cu partenerii de proiect si cu institutiile medicale, insotirea la medici, vizite la spital si asigurarea necesarului medicamentos. •Sustinerea materiala a varstnicilor prin pachete alimentare, produse de igiena si detergenti •Cresterea stimei de sine, valorificarii vietii prin intermediul ingrijirii si asistarii, consilierii de catre personalul calificat si al activitatilor de grup. •Atragerea de voluntari •Sensibilizarea opiniei publice prin realizarea de documentare, post implemantare, cu sprijinul Credo TV. Strategia de lucru este cea a planificarii anuale, care prevede rezultate si impact semnificativ, pe termen scurt si lung cu atingerea obiectivelor mentionate mai sus. 1. Planificarea concreta a actiunilor, bine delimitate in timp si realizabile. 2. Selectarea cazurilor, completarea fisei de evaluare si stabilirea gradului de dependenta, intocmirea planului individualizat de ingrijire cu beneficiarii 3. Identificarea si instruirea partenerilor implicati in proiect (angajati, voluntari, colaboratori) 4. Prezentarea planului si pregatirea pentru activitatile ce urmeaza, pentru beneficiari. Motivarea acestora prin: - salvarea vietii lor - interventii de urgenta in situatii limita - acoperirea nevoii de a se simti in siguranta - necesitatea de a se face auziti (in ce privesc nevoi de maxima urgenta, informare, planificare) - acoperirea nevoii de apartenenta (nu sunt singuri, ci exista cineva caruia ii pasa) 5.Implementarea si trecerea la actiuni concrete in domeniile: A) tehnologie - achizitionare si distribuire telefoane mobile special concepute pentru persoane varstnice. S-a constatat ca acestea prezinta numeroase avantaje, de maxima importanta pentru aceasta categorie de varsta: taste mari, vizibile; sunet pronuntat; durabilitate crescuta a bateriei; buton separat pt servicii de urgenta/buton de panica; posibilitatea de a tasta o singura cifra, pentru a apela un anumit contact; in plus acestea nu detin functii inutile pentru aceasta categorie de varsta. B) sanatate - evaluarea initiala starii de sanatate, legatura cu medicii de familie, mediere catre diversi specialisti, obtinerea tratamentului necesar si stabilirea continuitatii pentru administrarea medicatiei necesare C) financiar si material - intocmirea planului de interventie in aceste domenii. Se acopera necesarul de alimente de baza prin donarea de pachete alimentare lunare, cat si alimente perisabile in cadrul vizitelor de peste saptamana. Se ofera de asemenea produse de igiena corporala cat si detergenti, imbracaminte, incaltaminte, lenjerie de pat. 6. Controlul proceselor de lucru si finantelor, cu disponibilitate catre TELEKOM ROMANIA la a furniza orice date solicitate 7. Monitorizare concreta a situatiei pe parcurs, a starii beneficiarilor dar si controlul dispozitivelor - functionalitate, credit cartela, controlul eficientei utilizarii telefoanelor mobile de catre beneficiari. Implicare echipa de voluntari TELEKOM ROMANIA. 8. Masurarea rezultatelor scontate si stabilirea satisfactiei beneficarilor prin implementarea de chestionare, interviuri, retrospective. 9. Posibilitatea prelungirii valabilitatii cartelei TELEKOM, pentru beneficiari cat si luarea in considerarea a incheierii unui abonament. Beneficiarii directi ai proiectului, vor fi 30 persoane varstnice, cu varsta peste 65 ani, singuri, fara sustinatori de gradul I si fara un venit suficient traiului de zi cu zi, aflate in orasul Cluj-Napoca, asistarea si ingrijirea realizandu-se la domiciliul beneficiarilor. Alaturi de noi, invitam ca partener principal „TELEKOM ROMANIA”, iar ca parteneri de implementare, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, comunitatea clujeana, agentii media (post televiziune CREDO TV), si un numar considerabil de voluntari din cadrul comunitatii.
Pentru beneficiari: - schimbarea sau imbunatatirea conditiilor de trai (hrana, locuinta, nevoi de comunicare), - stabilirea unei bune comunicari cu persoanele implicate in procesul de ingrijire - evitarea situatiilor extreme de deces la domiciliu datorita incapacitatii de a accesa serviciile de urgenta sau persoane apropiate. - aport semnificativ in achizitionarea resurselor necesare in procesul de ingrijire (retete medici, informatii si indrumare catre diferite institutii, medicamente sau materiale ajutatoare la mers, cumpararea de alimente si alte produse etc) - mentinerea echilibrului psihic si sanatatii fizice prin asigurarea continua a implicarii personalului, in functie de nevoile fiecaruia - continuitate in colaborarea cu reteaua TELEKOM ROMANIA, promovarea serviciilor si posibila innoire a abonamentelor chiar si dupa finalizarea derularii proiectului in cauza. - diversificarea ariei de suport pentru beneficiari prin accesul la serviciile oferite de catre parteneri respectiv Fundatia Principesa Margareta a Romaniei. - reducerea numarului de incidente nedorite in locuintele persoanelor varstnice. Pentru fundatie: - promovare - imbunatatirea considerabila a serviciilor prin cresterea nivelului calitativ al acestora. - ridicarea standardelor de asistenta sociala prin implemantarea tehnologiei digitale. - intarirea si dezvoltarea parteneriatelor existente Pentru comunitate: - implicarea de voluntari - sensibilizarea populatiei si informare asupra situatiei varstnicilor la nivel de comunitate