ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

BUCURIA COPILARIEI

Iniţiatorul proiectului: ASOCIATIA SANSA TA

Tema:

Protecție socială

Argumente:

Lipsa accesului la informație este o problemă cu care majoritatea copiilor proveniți din familii defavorizate se luptă. Din această pricină, ei nu-și pot rezolva temele școlare și de multe ori se simt demotivați și renunță la sistemul de învățământ. Prin comparație cu ceilalți colegi, ei se simt inferiori și deznădăjduiți și capătă complexe care le afectează dezvoltarea ulterioară. Ceea ce ne propunem prin intermediul proiectului ”Bucuria Copilăriei” este să le facilităm acestor copii accesul la ceea ce nouă ni se pare natural deja – utilizarea calculatorului, rezolvarea corectă și completă a temelor și motivarea lor să continue pe calea educației. După orele de la şcoală, eu pot veni la sala de calculatoare şi, sunt îndrumarea voluntarilor noştri, să îşi facă temele şi să caute informaţiile necesare pe internet.

Început ca un proiect pilot în iunie 2015, ne dorim ca sala de calculatoare din Buftea (destul de puțin dotată în acest moment) să devină un adevărat after-school pentrucei 80 de copii (cu vârste cuprinse între 8 și 16 ani) proveniți din familii sărace dinBuftea şi localitățile rurale limitrofe. Pe lângă organizarea unor cursuri de informatică pentru începători (ce le vor completa lacunele şcolare), ne propunem să-i îndrumăm în învăţarea unor noi limbi străine cu ajutorul internetului (pe site-uri precum Duolingo.com), să le oferim meditaţii individuale la materiile la care nu se descurcă bine, să le dăruim zilnic o masă caldă și speranţa că educația îi poate ajuta să aibă un viitor mai bun.

 

Descriere proiect:

Dincolo de îndrumarea copiilor în rezolvarea corectă a temelor (pentru care calculatorul a devenit esențial în acest moment), ne dorim să-i motivăm și să-i încurajăm să-și continue studiile. Vrem să descopere care sunt oportunitățile de învățare și să-i ajutăm să fie mai sociabili și mai încrezători în viitorul lor – prin educație.

 Obiectivele măsurabile ale proiectului

1)    Alfabetizarea digitală a peste 100 de copii proveniți din familii defavorizate în maximum 6 luni de la demararea proiectului - dezvoltarea şi diversificarea serviciilor alternative de educaţie. 

2)    100% dintre copiii care beneficiază de acest proiect să rămână în sistemul de învățământ cel puțin până la finalizarea proiectului, prin meditaţii şi susţinere individuală

3)    90% dintre beneficiari să aibă, la finalul proiectului, cunoștințe de bază în utilizarea calculatorului (deschidere-închidere, redactarea unui document, căutarea pe internet a unei informații etc) şi să pună bazele cunoaşterii unei noi limbi străine.

4)    100% dintre copiii vizați prin intermediul acestui proiect să participe măcar la 3 cursuri de instruire organizate în sistem after-school, în sala de calculatoare

In plus, ne dorim:

- integrarea copilului în programul zilnic, în sistem after-school;
- ajutor la efectuarea temelor pentru a doua zi şi a celor suplimentare;

- recuperarea lacunelor şcolare;

- meditaţii suplimentare, individuale, la materiile la care copilul nu se descurcă;

- cursuri suplimentare;
- organizarea stării de veghe, oferirea de jocuri corespunzătoare
vârstei;
- facilitarea relaţiilor interpersonale dintre copii;
- dirijarea jocului individual şi colectiv în atmosfera de comunicare stimulativă;
- supravegherea stării de sănătate;
- administrarea hranei, respectarea pe cât posibil a unor preferinţe pentru
alimente şi jucării, realizarea igienei personale.

Impact:

În primul rând, proiectul le va schimba beneficiarilor modul de a privi școala – încercăm să diminuăm pe cât posibil prăpastia care există acum între ei și ceilalți colegi de clasă în ceea ce privește accesul la informație și nivelul cunoştinţelor. În al doilea rând, copiii vor primi la finalul proiectului testări, prin care să ne dăm seama ce cunoștințe au reușit să-și însușească prin acest demers și cum își propun ei să le folosească în viitor. În al treilea rând, rezultatele se vor resimți chiar pe durata desfășurării proiectului – câte teme au reușit copiii să-și rezolve corect datorită acestui proiect, ce note au obținut pentru temele respective, cât de bine vorbesc o nouă limbă străină etc. În al patrulea rând, putem măsura impactul proiectului și în funcție de numărul copiilor care se întorc în sala de calculatoare după prima săptămână de activitate.

Rezultate aşteptate:- Furnizarea de servicii educaţionale specializate informale şi nonformale care
să amelioreze comportamentul de adaptare şcolară, prevenind eşecul şcolar;
- Asigurarea unui cadru securizat de petrecere a timpului de după ore;
- Prevenirea neglijării copilului şi a problemelor de adaptare şcolară;
- Integrarea mai rapidă în programul şcolar prin creşterea adaptabilităţii la acest
tip de mediu;
- Creşterea gradului de accesibilitate al familiilor care doresc alternative mai
bune pentru îngrijirea şi educarea copiilor;
- Realizarea unei campanii de informare şi promovare a proiectului în
comunitate;
- Sensibilizarea comunităţii faţă de problematica nevoii copilului de a fi asistat
în a-şi forma deprinderi dezirabile de petrecerea timpului liber, de a învăţa, de a se comporta, de a socializa, de a accepta diversitatea (instruirea şi implicarea de voluntari care să participe la educarea digital şi extra-şcolară a acestor copii);
- Schimbarea percepţiei comunităţii asupra problemelor elevului din familia
prea ocupată;
- Micşorarea factorilor generatori de situaţii de risc;
- Optimizarea psiho comportamentală a copilului, prin folosirea activităţilor de
grupşi a unor metode art-terapeutice;
- Stimularea şi dezvoltarea stimei de sine, a conştiinţei propriei identităţi, a
comunicări interpersonal şi a relaţionării.

Link webpage: www.asociatiasansata.ro
Link facebook: https://www.facebook.com/asociatiasansata.ro/?fref=photo
Link twitter:
Link blog: