Educație
Cei mai mulţi absolvenţi de liceu sunt alfabetizaţi digital la nivel de începător, potrivit datelor provizorii date publicităţii de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, cu privire la rezultatele din sesiunea a doua de Bacalaureat. Procentul cel mai mare de elevi, 32,59%, au obţinut calificativul începător şi doar puţin peste 13% sunt elevi avansaţi în ceea ce priveşte competenţele digitale. Cel mai mic procent îl constituie utilizatorii experimentaţi, care alcătuiesc 4,4%. Conform datelor furnizate de inspectoratele şcolare judeţene, la această probă au fost evaluaţi 13.938 de elevi (83,33%) din totalul celor înscrişi. Un număr de 2.323 de candidaţi (16,67%) nu s-au prezentat, iar unul a fost eliminat, din cauza tentativei de fraudă. Din păcate, nivelul de alfabetizare digitală nu este mic doar în cazul elevilor. În luna martie a acestui an, studiul Eurostat plasa România pe ultimul loc în ceea ce priveşte cetăţenii care ştiu să lucreze pe computer. Atunci, doar jumătate dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au accesat vreodată de un computer. Ţara noastră se află sub media Uniunii Europene: 78% din totalul cetățenilor din cele 27 de state sunt familiarizați cu mouse-ul şi tastatura.
Dorim ca 60 de copii saraci din mediul rural – aflati in cadrul centrului social din Bilciuresti, sa creasca sansele, de a se dezvolta în mai multe directi, cu ajutorul tabletelor/calculatoare in vederea dezvoltarii unor abilităti de utilizare în mod corespunzător a acestora, vor deprinde modalitatea de navigare pe internet pentru a se informa, crescându-le calitatea proceselor de învăţare şi educaţie; și vor dezvolta competenţele de comunicare şi studiu individual, abilităţile creative, de relaţionare şi socializare; vor utiliza calculatorul în efectuarea temelor, a referatelor școlare, învătării unei limbi străine. Pe lângă toate acestea, dorim sub îndrumarea atentă a adultilor, vor învăta să selecteze informatia care merită accesată, dezvoltându-li-se astfel discernământul. De asemenea, cei care lucreaza cu ei, au sansa si ei, sa isi îmbunătăteasca procesul educational prin informare permanentă si schimb de experientă cu altipărinti, profesori, voluntari.
Dupa un an de zile, ne dorim ca cei 20 de copii de la centru de zi, beneficiari ai proiectului reusesc sa se integreze in comunitatea locala, sa prevenim abandonul scolar si familial. Sa fie ajutati si indrumati din punct de vedere profesional prin consiliere , cursuri de pregatire in domeniul IT, etc si vor invata deprinderile unei vieti independente.