Festivalul International Worldwide Children Festival cu tema “Scoala – ce as pastra si ce as schimba!” vine in intampinarea copiilor cu varste cuprinse intre 6 si 20 de ani care doresc sa se exprime prin tehnica, arta sau oratorie indiferent de contextul social, rasa sau cetatenie. Se vorbeste in ultima perioada despre dihotomia dintre generatiile x , y , z si cu precadere de alfa. Generatia nascuta dupa anii 2000 este diferita de generatiile anterioare. Au alte nevoi, alta viziune despre resurse si circuitul informational al acestora, alt stil de viata, alte valori personale si sociale, o alta abordare cu privire la mediu de lucru, o deschidere mai mare catre folosirea tehnologiei si a tehnicii. Profilul psihologic al acestei generatii este caracterizat de plictiseala fata de lucrurile monotone, repetitive, gandesc "in afara cutiei", debordeaza de creativitate, implicare personala, incredere in sine si in potentialul propriu. Diferenta dintre generatii este data de experientele comune (social learning) pe care le traiesc. (Dragos Iliescu, Prof. dr. la Departamentul de Psihologie a Universitatii Bucuresti). Variabilele care i-au influentat pe cei nascuti in generatia traditionalistilor au fost razboaiele, dupa care a aparut generatia "boom-ului" de natalitate. Tinand cont de aceste disparitati intre generatii, am privit, mai atent la cadrele didactice si la parintii generatiei Y si am observat ca din totalul de 237000 de cadre didactice din invatamantul preuniversitar, ponderea cea mai mare o reprezinta personalul didactic cu varsta mai mare sau egala cu 40 de ani (64%, cf datelor furnizate de UNICEF Romania), in timp ce parintii acestora sunt nascuti inainte de anii '80. Uitandu-ne mai atenti nu putem sa nu observam ca acestia sunt o generatie ancorata in meme culturale riguroase, in care cultura timpului in care au copilarit si inflorit la varsta adolescentei si-a pus amprenta. Viziunea copiilor si a profesorilor despre scoala, continuturi, abilitati dobandite, mediul de lucru este la polul opus. Neurocercetarorii spun ca generatiile actuale au un creier mai dezvoltat, mai mare ca structura fiziologica, si, deci, de aici provin si multe dintre diferentele intre metodele de predare si cele de invatare. Festivalul va fi un context ce va pune in lumina aspectele disruptive intre generatii, intre educatia realizata intre tari de pe acelasi continent sau de pe alte continente. Copii, care desi traiesc in aceeasi perioada, au aceleasi preocupari si nevoi de a invata, primesc felii diferite din aceeasi “mancare”. Festivalul International Worldwide Children vine sa puna in lumina nevoia de colaborare intergenerationala, internationala si interrasiala, indiferent de conditia sociala, de deficient fizica sau de mediul in care traiesc (urban sau rural) prin intermediul portalului www.kleine-schule.ro, unde vor fi incarcate toate materialele participantilor. Acestea vor fi vizibile de catre juriul de specialitate prin user si parola. Punerea in scena a unor piese de teatru, realizarea unor filmulete de scurt metraj, crearea unor compozitii vizuale pe tema “Scoala – ce aS pastra Si ce aS schimba!” vin sa completeze perspectiva adultilor despre viziunea copiilor cu privire la educatie, in general. Muzica si tehnologia sunt sectiuni ce redau felul in care copiii si adolescentii au incredere in ei insisi, in modul de argumentare a alegerii facute, despre cat de satisfacator este sa finalizezi sarcini care pareau dificile la inceput, despre integritatea lucrului bine facut. Obiective: O1. Cresterea capacitatii de integrare Si colaborare la nivel international a copiilor din Romania O2. Accesul copiilor cu varste cuprinse intre 6 Si 20 ani spre arta, stimularea creativitatii Si a dorintei de a impartaSi celorlalti rezultatul O3. Construirea unui cadru organizat in care copiii Si tinerii cu talent Si cei care vor sa-Si dezvolte calitatile native, sa-Si imbunatateasca cunoStintele, sa poata crea Si sa se poata bucura de creatiile celorlalti participanti O4: Dezvoltarea unei baze de date virtuale pe site-ul www.kleine-schule.ro pe care se incarca materialele realizate de participanti, pe sectiuni (muzica, teatru si film, arta si tehnologie). Activitatile din cadrul proiectului sunt impartite in trei etape: faza I - intrarea in concurs pe patru domenii (muzica, teatru si film, arte vizuale, stiinta si tehnica), faza II - festivalul propriu-zis si faza III - reprezentarea Romaniei in SUA, la festivalul de la Washington Resursele necesare desfasurarii proiectului sunt: 1 manager de proiect, 1 asistent, 1 contabil, 1 responsabil cu comunicarea, 2 fundraiseri, 20 de voluntari, 1 regizor de festival, servere virtuale, spatiu de stocare in cloud, servicii de email si de colaborare, 2 IT-isti (un web designer si 1 administrator de retea / sisteme), inchiriere echipament audio-video.
Festivalul International World’s Children Festival cu tema “Scoala – ce as pastra si ce as schimba!” isi propune sa reuneasca elevii talentati cu varste cuprinse intre 6-20 ani din unitatile de invatamant din Romania intr-o competitie de anvergura, care cuprinde 4 sectiuni ( Muzica, Arte, Stiinte Si Teatru), cu 16 premii importante ( 4 premii pentru fiecare sectiune): Locul I - 500 euro, Locul al II-lea - 300 de euro, Locul al III-lea - 150 de euro, Mentiune – 50 de euro. CaStigatorii locurilor I si II, vor primi invitatii de participare de la ICAF, la festivalul international World’s Children Festival – 2019 (Washington, SUA). Cadrele didactice care inscriu elevi in cadrul concursului la Festivalul International World’s Children Festival, primesc adeverinte de participare. Copiii, cadrele didactice, parintii acestora, vor avea ocazia sa fie primiti de catre oficialitati locale, nationale si chiar internationale, fapt ce va usura inaintarea unor depozitii catre institutiile statului care se preocupa de bunul mers al educatiei. Festivalul se doreste a fi, pe langa un act artistic, si un manifest, un semnal de alarma asupra situatiei generalizate din educatie.