In 2015 la Evaluarea Nationala 41.935 elevi aveau note sub 5 la matematică, din care 27.948 din mediul rural, iar in 2017, 47.841 elevi aveau nota sub 5 la matematică, din care 30.273 din mediul rural. Matematica este cruciala pentru ca elevii din rural sa acceada la liceu, reducand abandonul scolar dintre ciclurile scolare. In urma discutiilor avute cu directorii si bibliotecarii din comunitatile unde vom lucra a rezultat ca exista un dezinteres mare al copiilor fata de scoala manifestat printr-un absenteism masiv. Astfel, noi vom identifica predictorii absenteismului, vom construi un model de interventie comunitara in care elevul, profesorii, parintii si biblioteca publica contribuie la crest-erea angajamentului pentru ca 1120 elevi sa aiba note mai bune la matematica. In acest scop vom construi interventii educationale specifice bazate pe cercetare, testare, mentorat si facilitare comunitara, in spiritul: e nevoie de o comunitate intreaga pentru a educa eficient un copil.
Pe termen scurt, ne propunem crearea unui model comunitar de reducere a absenteismului si de cresterea a angajamentului si a starii de bine care sa conduca la cresterea notelor la matematica pentru aproximativ 1120 de copiii, cu ajutorul a 120 de profesori, 1120 de parinti si 6 bibliotecari. Pe termen mediu, acest model va putea fi pilotat in 50 de scoli din reteaua Code Kids. Dupa eventuale ajustari, pe termen lung, acest model va putea fi preluat de catre orice scoala rurala din Romania.