Principalele cauze ale abandonului scolar pentru copiii de scoala generala si liceu sunt tendintele violente si abilitatile slabe de invatare. Exista astfel semne comportamentale ce pot fi identificate cu o atentie sporita, si odata observate, cadrele didactice au nevoie de instrumente pentru a putea actiona. Avand expertiza ca organizatie, cat si ca specialisti, in modelarea comportamentelor putem pune la dispozitia cadrelor didactice o serie de resurse intr-o platforma de impact national, care sa ajute personalul din educatie in situatii de risc de abandon scolar, dar totodata si in cresterea calitatii educationale in general. Scopul proiectului este de optimizare a relatiei profesor-elev, prin gestionarea adecvata a comportamentelor dificile, generand o cooperare buna intre profesor-parinte-specialist in sprijinul integrarii copiilor cu risc de abandon scolar in invatamantul de masa. In cele 6 luni de proiect vom crea si implementa in 10 scoli din Teleorman, Ilfov si Bucuresti o platforma interactiva de suport pentru profesori, cu o librarie online de materiale informativ-educative inovative in managementul comportamental al copiilor si vom realiza prima conferinta dedicata prevenirii abandonului scolar in Romania. Vom avea intalniri in scolile din proiect cu cadrele didactice in care vom discuta teme foarte importante in managementul comportamentelor si imbunatatirea relatiei dintre profesor, parinte si copil.
Scopul proiectului este de optimizare a relatiei profesor-elev, prin gestionarea adecvata a comportamentelor dificile, generand o cooperare buna intre profesor-parinte-specialist in sprijinul integrarii copiilor cu risc de abandon scolar in invatamantul de masa. Relatia profesor-elev este esentiala in reducerea abandonului scolar, dat totodata face diferenta si in calitatea educationala pentru toti copiii. Comportamentele dificile ale copiilor pot fi reduse printr-un program educational adaptat, adoptat atat de cadrul didactic cat si de parinte, iar instrumentele de care vor beneficia acestia le va oferi dezvoltarea continua de metode noi si innovative de comunicare cu copiii.