ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

SPERANTA INTR-UN...BUTON!

Iniţiatorul proiectului: AGENTIA ADVENTISTA PENTRU DEZVOLTARE, REFACERE SI AJUTOR

Tema:

Protecție socială

Argumente:

Protecția membrilor unei comunități trebuie să fie o prioritate atât pentru autorități cât și pentru ceilalți membrii ai comunității. Unele din categoriile cele mai defavorizate, din cadrul comunităților în care trăim, sunt persoanele cu handicap locomotor (e.g. în scaun cu rotile), persoanele cu handicap vizual (în special orbii). Aceste persoane au un grade de apărare scăzut în fața unor agresori, în fața capcanelor care apar zilnic pe străzile din România (gropi în trotuarul, mașini parcate neregulamentar pe trotuar etc.) sau în fața accidentelor care se pot întâmpla în locuința acestora. Astfel, pentru a crește calitatea vieții, acestor categorii, trebuie să le oferim siguranța că oriunde s-ar duce sau aproape în orice situație critică s-ar afla, cineva va interveni (i.e. autoritățile, prietenii, vecinii, etc.). Un mijloc prin care această siguranță este oferită, în zilele noastre, este telefonul mobil. Acesta poate fi folosit pentru a apela prietenii sau autoritățile pentru a semnala o situație limita. Limitările apar, atunci când situația critică este în derulare, și utilizatorul telefonului mobil nu mai are timp sau posibilitatea să manevreze telefonul pentru a suna/atenționa autoritățile/familia/prietenii/vecinii/etc. În acest scop, propunem folosirea unui buton inteligent ce poate fi amplasat la îndemâna utilizatorului și ce poate fi ușor manevrat de către acesta. Butonul va avea, drept funcție principală, alertarea autorităților/familie/prietenilor/vecinilor (în funcție de preferințele utilizatorului și în funcție de gravitatea situației). Conexiunea dintre buton și telefon se va face folosind tehnologia Bluetooth (Bluetooth 4.0). Prelucrarea datelor provenite de la buton se va realiza utilizând o aplicație special concepută pentru proiectul de față. Folosirea tehnologiei Bluetooth 4.0 va permite utilizarea butonului pe o perioadă lungă de timp, fără ca utilizatorul să fie nevoit să schimbe bateria.

Descriere proiect:

Proiectul „Speranta intr-un buton” își propune să ofere un grad sporit de siguranță persoanelor cu handicap locomotor sau persoanelor cu handicap vizual. Astfel, se dorește ca prin simpla apăsare a butonului, un set de persoane apropiate utilizatorului (rude/vecini/autorități/prieteni) să poată să îi ofere ajutorul necesar. Pentru aceasta, utilizatorul butonului va semnala, unui număr de persoane prestabilite starea de urgență. Persoanele contactate de utilizator vor avea o aplicație specială unde, pe baza notificării primite, vor putea să observe disponibilitatea celorlaltor persoane contactate în ajutarea persoanei în nevoie. Astfel, dacă persoana X este în pericol apasă butonul inteligent. Acesta trimite, cu ajutorul aplicației special create, pentru a semnala starea de urgență, pe baza datelor primite de la buton, notificări către persoanele pe care utilizatorul le-a prestabilit să primească aceste notificări. Odată primite aceste notificări, persoanele Y, Z, T vor accesa aplicația dedicată aparținătorilor și își vor actualiza statusul (de exemplu aplicația le va permite să vadă care este distanța de la ei până la persoana aflată în pericol și vor putea estima în cât timp vor ajunge) în conformitate cu acțiunea ce urmează a fi realizata (se duce/sau nu se duce să îl ajute pe cel aflat în pericol). Această ultimă proprietate diferențiază conceptul de buton inteligent propus de alte concepte similare de pe piață, deoarece, pentru că persoanele contactate pot observa ce fac celelalte persoane contactate și pot lua o decizie în consecință. Astfel se vor evita situațiile în care nimeni nu va răspunde la mesajul de ajutor sau când cineva care se află prea departe va ajunge după ce situația a fost rezolvată. Obiectivele proiectului sunt 1. Creșterea gradului de siguranță pentru persoanele cu handicap locomotor sau cu handicap vizual prin instalarea a 70 de butoane inteligente împreună cu aplicațiile aferente. 2. Instalarea a minimum 100 de aplicații mobile, folosind noile tehnologii, pentru persoanele care vor răspunde mesajului de alarmă venit din partea beneficiarilor din proiect.. 3. Crearea unei comunități de oameni de aprox.100 pers, gata să îi ajute pe cei aflați într-o situație critică (de exemplu atunci când o persoană aflată în pericol apasă pe buton, pe lângă persoanele prestabilite să fie anunțate, și alte persoane care fac parte din comunitate pot să ofere ajutorul, de exemplu vecinii). 4. Reducerea timpului de intervenție în cazul accidentelor survenite la beneficiarii proiectuluui. (de exemplu persoanele singure care au suferit un accident în locuința și care nu pot anunța extrem de rapid ceea ce s-a întâmplat). Rezultatele proiectului sunt următoarele 1. Dotarea cu butoane de panică și cu aplicația software corespunzătoare a 70 de persoane cu handicap locomotor și/sau handicap vizual, si a unui număr de minim 100 de persoane care vor avea sarcina de a veni în ajutorul persoanelor cu handicap 2. Creșterea gradului de siguranță, a celui de independență ceea ce duce implicit la creșterea calității vieții. Acest rezultat va fi măsurat pe baza feedback-ului de la utilizatori 3. Diminuarea timpului de răspuns în cazul unei situații de criză 4. Creșterea accesului la tehnologie de tipul Assisted Living pentru persoanele cu handicap.

Impact:

Proiectul își propune să ofere un grad sporit de siguranță persoanelor cu handicap locomotor sau persoanelor cu handicap vizual. Astfel, se dorește ca prin simpla apăsare a butonului, un set de persoane apropiate utilizatorului (rude/vecini/autorități/prieteni) să poată să îi ofere ajutorul necesar. 1. Creșterea gradului de siguranță pentru persoanele cu handicap locomotor sau cu handicap vizual prin instalarea a 70 de butoane inteligente împreună cu aplicațiile aferente. 2. Crearea unei comunități de oameni de aprox.100 pers, gata să îi ajute pe cei aflați într-o situație critică (de exemplu atunci când o persoană aflată în pericol apasă pe buton, pe lângă persoanele prestabilite să fie anunțate, și alte persoane care fac parte din comunitate pot să ofere ajutorul, de exemplu vecinii). 3. Reducerea timpului de intervenție în cazul accidentelor survenite la beneficiarii proiectuluui. (de exemplu persoanele singure care au suferit un accident în locuința și care nu pot anunța extrem de rapid ceea ce s-a întâmplat). 4. Dotarea cu butoane de panică și cu aplicația software corespunzătoare a 70 de persoane cu handicap locomotor și/sau handicap vizual, si a unui număr de minim 100 de persoane care vor avea sarcina de a veni în ajutorul persoanelor cu handicap 5. Creșterea accesului la tehnologie de tipul Assisted Living pentru persoanele cu handicap

Link webpage: www.adra.ro;
Link facebook: https://www.facebook.com/asociatiaridicatesiumbla?fref=ts; https://www.facebook.com/adra.romania/
Link twitter:
Link blog: