ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

GeoBac

Iniţiatorul proiectului: Ars Nostra Arad

Tema:

Educație

Argumente:

In structura actuală a examenului de bacalaureat, pentru elevii claselor din invățământul vocațional sau uman/filologie, Geografia Romaniei și a Europei ocupă proba ED, alături de alte discipline socio-umane. Examenul cuprinde mai mulți itemi, care au legătură cu hărțile Europei și ale României (care se regăsesc în test), solicitând din partea elevilor o gândire analitică, atenție, putere de sintetizare și utilizarea unui limbaj adecvat. Examenul în sine nu este unul greu, dar presupune din partea elevilor o pregătire adecvată, bazată pe munca individuală care să completeze activitatea didactică a profesorului. În programa școlara este prevăzută doar o ora pe săptămână pentru această disciplină, ceea ce face ca parcurgerea materiei pentru examen să fie rapidă, pentru a acoperii întregul volum de informații. Ca atare, rămâne mai puțin timp pentru aprofundarea materiei, respectiv pentru evaluarea detaliată, prin mai multe teste scrise, fapt care poate duce la rezultate mediocre a elevilor.

Descriere proiect:

Implementarea proiectului GeoBac are drept scop creșterea gradului de promovabilitate la proba ED – Geografia României și a Europei, din cadrul examenului național de bacalaureat. Atingerea acestui scop este posibilă prin soluționarea următoarelor obiective specifice: 1. Realizarea unei aplicații funcționale pe telefoanele inteligente (sistem Android) care să permită elevilor pregătirea suplimentară la geografie pentru examenul de bacalaureat, în 5 luni 2. Realizarea unei baze de date geografice care poate fi accesată prin aplicația de pe telefon, în 4 luni Conceptul acestui proiect gravitează în jurul elevului care alege să susțină proba de geografie la examenul național de bacalaureat. Astfel, prin instalarea acestei aplicații pe telefonul mobil (aplicație susținută de un site care să „depoziteze” parte din baza de date), elevul are posibilitatea de a găsii și utiliza: informații oficiale despre această probă de bacalaureat (programa, structura, obiective specifice etc), hărți tematice ale Europei și României, diverse teste de evaluare a cunoștințelor de geografie, modele de subiecte și baremul de evaluare al acestora. In acest sens, este necesară stabilirea, identificarea și accesarea resurselor umane și materiale necesare pentru realizarea aplicației și a conținutului acesteia. Prin resurse umane înțelegem specialistul care creează site-ul pentru baza de date și a aplicației pentru telefonul mobil, respectiv colectivul de profesori de geografie care să creeze baza de date necesară elevilor. Prin resurse materiale ințelegem softul necesar realizării hărților, produse consumabile, cadrul necesar finalizării bazei de date etc. In rândul beneficiarilor acestui proiect includem elevii claselor a XII – a, din România, care aleg să susțină proba de geografie la examenul național de bacalaureat. La nivelul județului Arad, în 2015, au fost 1639 candidați care au susținut această probă, ceea ne permite să estimăm un număr asemănător și pentru 2016. Extrapolând, la nivelul României putem estima peste 60000 de elevi care susțin această probă la examenul de bacalaureat. Rezultatul implementării acestui proiect constă în existența și funcționarea unei aplicații pentru telefonul mobil, susținută de un site de unde pot fi descărcate materiale suplimentare. Aplicația,odată descărcată, permite elevilor să o utilizeze chiar în absența conexiunilor pe internet, dând acestora o independență față de gradul de acoperire cu semnal a României (mai precar în mediul rural și în spațiul montan). Impactul implementării proiectului este unul pozitiv, aplicația fiind un instrument de lucru foarte util, atât elevilor cât și profesorilor. Elevii au accesul la o bază de date cu multiple informații (care completează manualul de geografie), hărti, teste și modele de subiecte având astfel posibilitatea de a-și exersa cunoștințele, pentru ca profesorii să aibă un instrument util de lucru care le facilitează activitatea didactică (de predare și evaluare). Utilizarea conștincioasă a acestei aplicații crește gradul de promovabilitatea la proba de geografie din examenul de bacalaureat, în 2015 ea fiind de 87.8 % (la nivelul județului Arad, pentru ca doar 74 % din total au avut note mai mari de 6). Preconizăm ca acest grad să fie mai mare de 90 % în 2016 pentru județul Arad.

Impact:

Impactul implementării proiectului este unul pozitiv, aplicația fiind un instrument de lucru foarte util, atât elevilor cât și profesorilor. Elevii au accesul la o bază de date cu multiple informații (care completează manualul de geografie), hărți, teste și modele de subiecte având astfel posibilitatea de a-și exersa cunoștințele, pentru ca profesorii să aibă un instrument util de lucru care le facilitează activitatea didactică (de predare și evaluare). Utilizarea conștincioasă a acestei aplicații crește gradul de promovabilitatea la proba de geografie din examenul de bacalaureat, în 2015 ea fiind de 87.8 % (la nivelul județului Arad, pentru ca doar 74 % din total să aibă note mai mari de 6). Preconizăm ca acest grad să fie mai mare de 90 % în 2016 pentru județul Arad.

Link webpage:
Link facebook:
Link twitter:
Link blog: https://liceuldeartaarad.wordpress.com/