ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

FASHION FUSION - ANTICIPAREA SI PREVENIREA RISCURILOR NAVIGARII PE INTERNET A COPIILOR

Iniţiatorul proiectului: Asociatia KASTA MORRELY

Tema:

Educație

Argumente:

Informatia, protectia datelor personale si a intimitatii persoanei, de asemeni protectia si siguranta echipamentelor de care ne servim in fiecare zi pentru a comunica si a fi in legatura cu persoanele dragi de aproape sau de departe, sunt foarte importante. Evolutia tehnologiei in IT&C, promovarea intensa si presiunea grupurilor din care facem parte impun sa tinem pasul si astfel, ca utilizatori, alegem sa beneficiem de echipamente, servicii, aplicatii pe laptop, tableta, telefon adesea fara a fi suficient informati sau educati in privinta utilizarii si riscurilor asociate. Copiii sunt cel mai vulnerabil grup in fata riscurilor asociate cu activitatea social media, networking-ul, jocurile online, utilizarea gadget-uri si in general prin timpul pe care il petrec nesupravegheati in mediul virtual. Proiectul „Fashion Fusion - Anticiparea si prevenirea riscurilor navigarii pe internet a copiilor” combina educatia copiilor pentru constientizarea sigurantei, securitatii folosirii dispozitivelor/serviciilor noi de comunicatii (internet/date/games) cu distractia invatarii prin teatru de moda a istoriei comunicatiilor de pana azi si crearea de costume high tech pentru copii. Proiectul este o modalitate de impact pentru a informa si a instrui copiii prin intermediul educatiei non-formale in domeniul sigurantei si a protectiei datelor personale in mediul IT&C, in vederea invatarii notiunilor de navigare in siguranta pe internet, protectiei in fata continutului abuziv online, bullying-ului online, a capcanelor recrutarilor de talente online si a altor elemente nocive intalnite frecvent prin navigarea nesupravegheata in mediul virtual.

Descriere proiect:

SCOP: Anticiparea si preventia riscurilor navigarii pe internet a copiilor din Municipiul Iasi, prin invatarea utilizarii intr-un mod responsabil a noilor tehnologii online si mobile, cu ajutorul educatiei non-formale. OBIECTIVE: 1. Sub sloganul „Fii la moda pe internet” realizarea a 10.000 Pliante informativ-educative, 300 Brosuri informativ-educative, a unei Caravane educative si a unei Expozitii online de desene pentru informarea in navigarea sigura pe internet a minim 100 de copii din clasele V-VIII; 2. Realizarea unei Mese rotunde „Anticiparea si prevenirea riscurilor navigarii pe internet a copiilor” si realizarea unui schimb de know-how intre minim 25 profesionisti, parinti care lucreaza cu sau pentru copii; 3. Realizarea unui modul de Workshopuri creative si a unui spectacol Teatru de Moda „Fashion&Communication Fusion” cu participarea unui numar de minim 30 de copii selectati din clasele I-VIII, in vederea constientizarii evolutiei comunicatiilor si incurajarii navigarii sigure pe internet; Proiectul educativ se adreseaza intr-un mod original copiilor din clasele I-VIII, in vederea reducerii riscului de victimizare in urma navigarii pe internet, facilitand totodata si constientizarea beneficiilor pe care le aduce navigarea in mediul online in conditii de siguranta. Proiectul propune o campanie ampla de informare a copiilor din ciclul gimnazial din Municipiul Iasi prin realizarea si distribuirea in medii de invatare formala si nonformala a 10.000 de pliante informativ-educative si a 300 de brosuri informativ-educative care vor contine informatii utile pentru abordarea unui comportament preventiv pe internet, masuri de securitate a datelor personale si a intimitatii persoanei, limite liber asumate ale interactiunii pe retele social media pentru protectia personala, norme de conduita pe care copiii la moda le urmeaza atunci cand utilizeaza internetul, modalitati de evitare a capcanelor din diferite domenii prin cercetarea corecta online s.a. Caravana Educativa „Fii la moda pe internet” reprezinta interactiunea directa cu grupul vulnerabil, copiii, prin sesiuni de instruire cu metode non-formale. Astfel, traineri specializati vor informa copilasii prin sesiuni de instruire intensive, pentru a face fata cu brio la provocarile mediului online si ii vor antrena in constientizarea rolului pozitiv pe care acestia il au in crearea unei comunitati online mai bune. Pentru a sedimenta informatiile primite, copiii sunt provocati la o Expozitie de Desene cu tema „Fii la moda pe internet”. Vor fi incurajate ilustratii ale copiilor la moda, adica ale copiilor care folosesc responsabil internetul, care stiu cum sa se protejeze in mediul online, care se poarta frumos cu ceilalti pe internet, asa cum o fac si la locul de joaca, care se consulta cu parintii daca simt ca ceva este in neregula, nu isi ofera datele de identificare si adresa la necunoscuti, care stiu sa se informeze folosind navigarea online atunci cand sunt abordati de o persoana necunoscuta s.a. Promovarea in mediul online si prin expozitii a ilustratiilor desenate ale participantilor si asocierea cu slogane pozitive va ajuta la cresterea impactului campaniei in randul unui numar mai mare de beneficiari. Actorii principali in utilizarea pozitiva a tehnologiei online de catre copii, nu sunt numai copiii, ci si organele abilitate, institutiile, formatorii, parintii. Asadar proiectul propune formarea unui cadru deschis de discutii, dezbatere si trasare a unor linii directoare sub forma unei Mese Rotunde, la care sunt invitati sa participe cu expertiza profesionala si informatii de specialitate persoanele abilitate. Scopul mesei rotunde este schimbul de know-how si de bune practici in sectorul anticiparii si preventiei riscurilor la care se supun copiii atunci cand navigheaza pe internet, folosirea facilitatilor pe care le oferta navigarea online pentru o informare corecta, modalitati de implicare activa pentru un internet mai bun. Proiectul urmareste cresterea sigurantei pe internet a copiilor si pentru a fi atractiv, motivant si sa aiba o recompensa intarziata ca final, propunem incheierea printr-un spectacol de Teatru de Moda in care sa ilustram evolutia comunicatiilor si sa includem si costume pentru copii cu specific high tech, precum vestimentatii originale care sa sublinieze accesoriile si echipamentele IT: casti wireless, handsfree, tableta, mini laptop cat si huse pentru accesoriile IT. Pentru realizarea acestui spectacol, minim 30 de copii cu vocatie pentru domeniul artistic din clasele I-VIII vor fi selectati prin intermediul unei preselectii pentru a participa la un modul de Workshopuri Creative cu tematica „Fashion & Communication Fusion”. Pregatirea se va desfasura ca parte a unui program de instruire care sa prezinte inclusiv cronologic prin costume, atitudine si miscare scenica o istorie a comunicatiilor din timpuri preistorice pana ...in viitor, adica prefatand cele mai noi inovatii, precum comunicarea holografica prin conferinte online prin intermediul avatarurilor.

Impact:

Proiectul raspunde necesitatii copiilor si parintilor de a sti cum sa navigheze sigur pe internet. La scara larga, putini parinti au posibilitatea de a supraveghea indeaproape activitatea pe internet a copiilor lor sau detin cunostintele necesare pentru a-i invata cum sa se protejeze prin utilizarea corecta a internetului. Cei mici sunt expusi astfel la pericole pe care nu le constientizeaza sau nu stiu cum sa le faca fata. Proiectul produce schimbari pe termen scurt prin informarea directa a beneficiarilor, dar mai ales pe termen mediu si lung prin efectele pozitive pe care le produce in viata copiilor si parintilor care sunt instruiti in a sti cum sa navigheze in siguranta pe net. Proiectul va avea impact educational direct in Municipiul Iasi, pe termen mediu si lung, fata de: - Minim 100 de copii din clasele V-VIII instruiti prin intermediul Caravanei educative; - Minim 1.200 de copii din clasele V-VIII, parinti si profesionisti care lucreaza cu sau pentru copii ce vor citi cele 300 de Brosuri informativ-educative ale proiectului; - 10.000 copii din clasele V-VIII, parinti si profesionisti care lucreaza cu sau pentru copii care vor primi pliantele informativ-educative proiectului; - Minim 30 copii din clasele I-VIII care vor fi selectati si instruiti pentru invatarea istoriei comunicatiilor si responsabilizarea comportamentului online prin Teatru de Moda; - Minim 25 profesionisti care vor realiza un schimb de know-how in anticiparea si prevenirea riscurilor navigarii online a copiilor. Pe termen lung proiectul va avea impact indirect asupra familiei extinse a beneficiarilor proiectului, asupra copiilor care interactioneaza cu participantii la proiect prin tendinta de imitare a comportamentului pozitiv adoptat de beneficiari, asupra institutiilor din care fac parte profesionistii care au realizat schimbul de know-how prin proiect, asupra spectatorilor care au vizionat spectacolul Teatru de Moda, asupra utilizatorilor care vor interactiona cu campania de popularizare a proiectului. Brosurile informativ-educative ale proiectului care vor fi donate claselor de copii V-VIII din diferite institutii de invatamant, organizatii de formare a copiilor reprezinta o resursa ce ofera sustenabilitate pe termen lung proiectului, multiplicand rezultatele de invatare catre noi beneficiari. Promovarea continutului educational al Brosurii si pe pagina proiectului de pe website-ul Kasta Morrely va ajuta la cresterea impactului sustenabil al campaniei.

Link webpage: http://www.kastamorrely.ro/
Link facebook: https://www.facebook.com/groups/kastamorrely/
Link twitter: -
Link blog: -