ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

E-learning pentru recuperarea logopedica a copiilor din Clubul de Educatie Alternativa

Iniţiatorul proiectului: Policy Center for Roma and Minorities

Tema:

Educație

Argumente:

In zonele Aleea Livezilor, Iacob Andrei, Zabrauti, Zetari, Amurgului, Salaj din cartierul Ferentari, unele dintre cele mai vulnerabile zone din Bucuresti din punct de vedere social si economic, un numar semnificativ de persoane traiesc intr-un cerc viciios al marginalizarii. Cladiri supra-aglomerate si degradate, cu garsoniere subechipate edilitar in care locuiesc 6-8 persoane (dintre care majoritatea sunt copii) reprezinta standardul de locuire in aceasta comunitate dezavantajata. In acest mediu, oportunitatile educationale ale copiilor sunt reduse, acestia riscand sa parcurga traseul nefericit al vietii unora dintre parinti: lipsiti de un loc de munca, aflati in inchisoare, in grupuri criminale sau dependenti de droguri. Viata de ghetou nu le ofera acestor copii modele pozitive care sa le schimbe perspectiva asupra implicarii lor active in viata proprie, in comunitate si in scoala, iar acest lucru se reflecta si in gradul ridicat de abandon scolar si rezultate scolare scazute. Situatia educationala este precara si in randul parintilor, acest lucru ridicand bariere in ajutorul dat copiilor la efectuarea temelor. In 2010, Policy Center for Roma and Minorities a dezvoltat Clubul de Educatie Alternativa in Scoala Gimnaziala nr. 136. In acest spatiu sigur, copiii aflati in situatii de risc din Ferentari isi dezvolta abilitati de viata prin ateliere de educatie non-formala si recupereaza decalajul educational pin educatie remediala. O parte dintre copii manifesta dificultati de invatare a scrisului, cititului si ortografiei, impiedicand progresul acestora intr-un ritm similar cu al colegii lor. Aceasta situatie reflecta dislexie in randul unor copii, determinand mari dificultati de integrare in mediul scolar, iar sistemul educational prezent din Romania nu ofera facilitati speciale pentru a-i face fata.

Descriere proiect:

Proiectul isi propune sa contribuie la diminuarea decalajelor educationale, la integrarea scolara si sociala a 15 copii aflati in situatii de risc, din Ferentari, care participa la activitatile Clubului de Educatie Alternativa, cu varste cuprinse intre 6 si 12 ani, care intampina dificultati de identificare a literelor si numerelor, intelegere a textului si a semnificatiei cuvintelor, dificultati de pronuntie, confundarea literelor asemanatoare, prin dezvoltarea unei aplicatii software destinata recuperarii logopedice. Modulul logopedic va transpune in mediu electronic metodele conventionale de logopedie utilizate in medicina recuperatorie, intr-un mod interactiv, care sa motiveze copiii. Exercitiile aplicatiei (precum, exercitii de corectare a limbajului, de intelegere a formarii sunetelor, de intelegere a citirii, de memorare, scriere, de categorisire a cuvintelor, de intelegere a intrebarilor, de intelegere a numerelor) vor avea mai multe garde de dificultate si feedback personalizate. Interactivitatea aplicatiei va fi data de varietatea de raspunsuri posibile: copilul poate spune, scrie, descrie, alege, sau poate muta imaginea de pe ecran. Fiecare copil va accesa aplicatia cu ajutorul unui tablete, in prima instanta cu suportul logopedului, ulterior, avand capacitatea de a utiliza individual modulul de recuperare logopedica. Fiecare copil va avea un cont de utilizator, care va permite evaluarea parcursului recuperarii logopedice, dar si nevoile de imbunatatire ulterioara a aplicatiei. Pe termen scurt si mediu, aplicatia virtuala de recuperare logopedica va optimiza conditiile de invatare in randul celor 15 copii din Clubul de Educatie Alternativa, cu dificultati de comunicare, contribuind la progresul acestora si la combaterea dificultatilor lor de adaptare in mediul scolar. Pe termen lung, proiectul va contribui la facilitarea recuperarii logopedice si in randul altor copii din Clubul de Educatie Alternativa, contribuind la facilitatea adaptarii lor la cerintele societatii actuale, avand impact la nivel educational, social si emotional.

Impact:

Rezultatele asteptate ale proiectului: - optimizarea invatarii si dezvoltarii a 15 copii prin minimalizarea deficientelor de comunicare prin utilizarea unei aplicatii de e-learning pentru recuperare logopedica; - facilitarea integrarii in mediul scolar a 15 copii din comunitatea dezavantajata din Ferentari; - motivarea copiilor de a invata si de a capata incredere in sine; - facilitarea dezvoltarii si a invatarii armonioase ulterioare in randul altor copii din Clubul de Educatie Alternativa, prin utilizarea aplicatiei dezvoltate in cadrul acestui proiect (rezultat pe termen mediu si lung) - facilitarea integrarii sociale si diminuarea barierelor emotionale pe care le impun deficientele de comunicare in randul copiilor din comunitati dezavantajate; - imbunatatirea rezultatelor scolare si dezvoltarea de perspective de a continua scoala in randul copiilor, beneficiari ai proiectului, dar si a altor copii (rezultat pe termen lung).

Link webpage: www.policycenter.eu
Link facebook: https://web.facebook.com/PolicyCenter/?fref=ts, https://web.facebook.com/ClubulDeEducatieAlternativa/?fref=ts
Link twitter: n/a
Link blog: n/a