ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

„CURTEA ŞCOLII – SPAŢIU DE RELAXARE ŞI PETRECERE A TIMPULUI LIBER” UCEA, JUDEȚUL BRASOV

Iniţiatorul proiectului: Asociatia Comunitara Ucea

Tema:

Educație

Argumente:

Prin prezentul proiect se dorește solicitarea finanțării pentru amenajarea unui loc de joacă şi teren de sport sintetic în curtea Şcolii Generale Ucea de Jos. Amenajarea spațiilor publice s-a remarcat ca un obiectiv important pentru comună. Astfel, au fost inițiate numeroase acțiuni în vedere îmbunătățirii și întreținerii spațiilor verzi și a peisagisticii. Locurile de joacă au devenit demult o necesitate acută a copiilor noştri. Joaca în aer liber nu este un moft. Profesori şi psihologi susţin că nu ar trebui să fie opţională ci obligatorie datorită faptului că este o parte vitală a copilariei şi face parte din dezvoltarea fizică şi psihică a oricărui copil, consolidându-i capacităţle şi abilităţile. Mișcarea este bună nu doar pentru sănătatea fizică, ci și pentru cea mintală. Sunt concepute să favorizeze interacțiunea între generații, să propună soluţii simple de sport și mișcare, accesibile și benefice. Se doreşte un spaţiu de joacă modern în curtea şcolii, realizat din materiale ce nu pun viaţa copiilor în pericol, un spaţiu care să încurajeze copiii să-şi dezvolte personalitatea, imaginea de sine pozitivă, capacităţile de cooperare şi colaborare, realizarea unor relaţii bazate pe încredere şi respect reciproc. Amenajarea unui spaţiu de joacă corespunzator va avea ca impact o dezoltare psihică, inteligenţa ridicată şi dezvoltarea unui habitus social. De asemenea va dezvolta capacitatea copiilor de a interacţiona cu ceilalti membrii ai comunităţii, ceea ce va conduce la dezvoltarea unui spirit de prietenie şi sociabilitate, dezvoltarea sănătăţii, a musculaturii, a emoţiilor şi a intelectului.

Descriere proiect:

Obiectivul general al prezentei documentaţii este amenajarea unui loc de joacă şi a unui teren de sport sintetic în curtea Şcolii Generale Ucea, judeţul Braşov. Condiţiile morfologice şi geologice existente fac amplasamentul favorabil din punct de vedere al stabilităţii nefiind afectat de alunecǎri, sufoziuni (spălare subterană de material), eroziuni sau alte fenomene geologice care să pună sub semnul întrebării exploatarea în siguranţă a obiectivului. Nevoia se naşte ca şi conflict între dorinţele noastre şi posibilităţile mediului. Copiii îşi doresc să se caţere şi un teren care să le stimuleze capacitatea de explorare şi se naşte nevoia de mai mult spaţiu organizat inteligent. Joaca, ca şi alte mișcări sociale şi educaţionale au intrat treptat sub controlul public, astfel azi putem vorbi despre o responsabilitate publică în ceea ce priveşte spaţiile de joacă, care implică o formă de educaţie fundamentală. Adesea copiii cresc şi devin timizi, nesociabili şi plictisiţi şi toate acestea datorită lipsei spaţiilor de joacă comune. Dacă există jocuri educative, vom avea si o dezvoltare psihică, inteligenţă ridicată, dezvoltarea unui habitus social. Funcţiune cu caracter social – spaţii libere pentru odihnă şi recreere în pauzele şcolare într-un context plăcut şi relaxant unde va fi încurajată şi facilitată socializarea între toţi elevii şcolii, din toate categoriile de vârstă, venituri, apartenenţă etnică, ocupaţie. Funcţiune cu caracter estetic – spaţiile verzi vor fi distribuite uniform şi vor fi dotate cu elemente de joacă, trotuare care vor fi delimitate lateral cu bănci şi leagăne. Funcţiunea cu caracter educaţional – materialul vegetal reprezentat de specii lemnoase ornamentale, specii floricol, acestea fiind un excelent ghid pentru minori dar şi pentru alte persoane interesate de a cunoaşte plantele şi a dobândi noţiuni de botanică, ecologie şi adaptare la mediu. De asemenea amenajarea terenului de sport va creşte participarea elevilor la orele de educaţie fizică şi sport. ELEVII – vor avea un comportament corespunzător în școală, familie și comunitate în urma activităţilor ecologice desfăşurate în timpul implementării proiectului şi după. - vor descoperi noi posibilități de petrecere a timpului liber, manifestând comportament ecologic în natură,în excursii sau comportament voluntar; - egalizarea sanselor pentru toţi copiii; - lecţii mai atractive cu posibilitatea predării în aer liber şi orele de educaţie fizică şi sport. •CADRE DIDACTICE - vor descoperi noi metode de cunoaştere a copilului; - cadrele didactice din echipa de subproiect vor căpăta experienţă în realizarea de proiecte, vor putea deveni manageri în alte proiecte educaţionale, antrenând şi alte cadre didactice din şcoală • creşterea prestigiului şcolii, prin reducerea eşecului şcolar si preintâmpinarea abandonului şcolar,şi implicarea în problemele comunităţii. • PĂRINŢII - schimbarea atitudinii faţă de şcoala; - va crește gradul de satisfacţie al părinţilor prin ameliorarea viziunii copiilor asupra procesului educaţional şcolar. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: Reducerea riscurilor de accidente provocate de jocurile copiilor în locuri publice sau necorespunzător amenajate, motivarea celor mici de a se juca și a face sport în aer liber, evitând astfel jocurile virtuale în fața calculatorului și îndepărtând-i de alte activități necorespunzătoare care le pot aduce anumite vicii, oferirea unor spații moderne, frumos amenajate copiilor din comună, care să-i aducă în rândul copiilor de vârsta lor care beneficiază deja de acest minunat lucru și nu în ultimul rând, oferirea unei siguranțe și părinților, care nu au posibilitatea să stea lângă copii atunci când practică activități sportive, reprezintă principalele obiective urmărite prin realizarea investiției Crearea acestui spaţiu verde contribuie la creşterea incluziunii sociale, prin crearea de oportunităţi pentru ca elevii de toate vârstele să interacţioneze atât prin contact social informal, cât şi prin participarea la activităţile care vor fi desfăşurate. Copiii care sunt lipsiţi de posibilitatea de a se juca cu alţi copii de vârsta asemănătoare fie din cauză că nu sunt obişnuiţi, fie din cauză ca nu au cu cine, ramân nedezvoltaţi din punct de vedere al personalităţii. Amenajând locul de joacă cu echipamente diversificate se susţine întreaga paleta de activități necesare pentru jocul sănătos şi creativ: căţărare, alunecare, alergare, sărituri, legănare, comunicare şi socializare. Toate locurile de joacă în aer liber au nevoie de diversitate pentru a acoperi întregul compartiment al preferinţelor celor mici. Se recomandă o structurare corespunzătoare în funcţie de compartimentele necesare: secţiunea de activităţi şi jocuri libere, secţiunea de sport şi mişcare, secţiunea socială, secţiunile liniştite sau cele pentru stimularea imaginaţiei, creativitaţii şi explorării. Activităţile de promovare vor fi susţinute cu sprijinul copiilor, organizând evenimente de promovare, dar şi de instruire şi informare. Primăria va pune la dispoziția echipei de lucrări toate cele necesare, în măsura posibilităților, în vederea unei bune desfășurări a investiției. Copiii în primul rând, vor face mult mai mult sport, ceea ce duce la creșterea nivelului de învățare, sănătate și concentrare. Mulți copii din localitate sunt pasionați ai fotbalului, iar prin existența acestui teren multifuncţional se pot antrena pentru a ajunge campioni. Pentru o parte dintre tineri, sportul juvenil este prima fază a unei cariere de sportivi profesioniști. Sportul poate oferi dezvoltare socială și academică. Serviciile pentru comunitatea rurală, infrastructura fizică de bază slab dezvoltată, în majoritatea comunelor este, una dintre cauzele care limitează dezvoltarea serviciilor de bază în spațiul comunei (facilități culturale, recreaționale, de îngrijire a copiilor și bătrânilor, servicii de transport public etc.). În majoritatea comunelor și satelor, acestea sunt slab dezvoltate sau în unele cazuri, aproape inexistente. Spațiile recreaționale (locuri de joacă pentru copii, parcuri, piste de biciclete, terenuri de sport) sunt de asemenea slab dezvoltate. Problema pe care am identificat-o este lipsa unui spaţiu special amenajat, unde copiii să se joace şi să înveţe lucruri esenţiale despre natură în cadrul Şcolii Generală Ucea. Fiind o instituţie de învăţământ, se doreşte ca elevii să crească într-un spaţiu cât mai frumos, tinând cont de faptul că aceştia se dezvoltă prin joc, acesta fiind primul stadiu de învăţare şi activitate creatoare. La Şcoala Generală Ucea învaţă 274 de şcolari, care nu au spaţiu amenajat în curtea şcolii pentru a petrece timp în aer liber într-un cadru prietenos, amenajat corespunzător vârstei lor, de asemenea lipsa unui teren de sport se simte mai ales în momentul desfăşurării orelor de sport. Deşi spaţiul destinat activităţilor recreaţionale este destul de mare şi anume suprafaţa terenului este de 11.062 mp, bugetul alocat proiectelor pentru instituţia de învăţământ este insuficient pentru o amenajare corespunzătoare a curţii şcolii. Copilul dobândeşte prin joc capacităţi şi experienţe noi, îşi cultivă spiritul de observaţie, memoria, atenţia, fantezia, gândirea şi spiritul artistic. Pe lângă aceste calităţi, jocul este considerat principala activitate cu rol în dezvoltarea şi educarea copilului şi are de asemenea şi un rol pozitiv în relaxarea acestuia. Pentru a sprijini dezvoltarea acestor rezultate ale jocului, curtea şcolii ar trebui să includă mai multe zone de joacă cu activităţi specifice, libertate de mişcare, linişte, condiţii de explorare şi un mediu natural nealterat, recomandări obligatorii ale psihologilor şi sociologilor. Prin stimularea copiilor în a-şi folosi propria iniţiativă, de a explora şi a lua propriile decizii, le oferim oportunitatea de a învăţa şi de a-şi consolida personalitatea. BENEFICIILE importante sunt de 3 tipuri: • sociale: întărirea coeziunii sociale, recreere, activități sportive; • economice pe termen lung: creșterea atractivității zonei, atragerea investitorilor, a populației tinere ; • mediu: îmbunătațirea calității mediului și ameliorarea sănătății populației. atractivitatea zonei. Vegetația plantată va contribui la lupta împotriva poluării și împotriva încălzirii globale. Prin activitățile de recreere și sportive pe care le vor oferi, locul de joacă va contribui la lupta împotriva sedentarismului celor mici.

Impact:

Spaţiul curţii şcolii va fi amenajat pentru joacă cât şi pentru recreaţie şi sport. Vor fi prezente echipamente special amenajate pentru copiii de diferite vârste cum ar fi leagăne, tobogane, balansoare, şi alte elemente de joacă. Prin amenajarea unui spațiu de recreere, se urmărește crerea unui spațiu prietenos, familiar, dorit și iubit, care stimulează imaginația și creativitatea. Prin implementarea acestui proiect, autoritatea publică locală se așteaptă să atragă atenția celor cu putere economică, pentru a demara proiecte de mai mare amploare în comunitate. În primul rând, spaţiile verzi îndeplinesc un rol important în atenuarea poluării atmosferice, fiind astfel preferate pentru găzduirea spaţiilor de joacă pentru copii, oferindu-le o alternativă a jocului pe calculator sau a programelor TV care conţin din ce în ce mai multe scene de violenţă fizică (chiar şi desenele animate). Evenimente negative, precum vandalismul și hoția, pot găsi o soluție prin educație și participare la realizarea proiectelor publice: informare, comunicare, participare. Sportul și educația fizică contribuie în mod esențial la dezvoltarea fizică armonioasă, menținerea stării de sănătate la cote optime precum și la întărirea spiritului de echipă și a celui de competiție. De aceea, practicarea sportului de către tineri este o necesitate imperativă ale cărei beneficii pe termen scurt mediu și lung sunt foarte însemnate. Realizarea proiectului va aduce o serie de beneficii sociale: - Beneficiile cu caracter educaţional au în vedere posibilitatea utilizării de către unităţile de învăţământ din localitate a terenului pentru desfăşurarea de activităţi sportive; - Existenţa terenului de sport permite organizarea unor competiţii locale, la nivel de asociaţii sportive şi unităţi de învăţământ; - Promovarea sportului în rândul locuitorilor comunei şi comunelor învecinate.

Link webpage:
Link facebook:
Link twitter:
Link blog: