ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Competente azi, performanta maine

Iniţiatorul proiectului: Asociatia Scientia Nemus

Tema:

Educație

Argumente:

Tehnologia ne inconjoara la orice pas, o regasim in casa, la scoala, la locul de munca, la locul de joaca etc. si reuseste sa joace un rol din ce in ce mai important in viata noastra. Indiferent de cariera pe care si-o vor alege micutii din ziua de azi joburile viitorului vor solicita abilitati digitale si de cunoastere a unei limbi straine. In era in care tehnologia ocupa un loc foarte important in viata noastra si in care tari dezvoltate din Uniunea Europeana revolutioneaza sistemuleducational clasic prin implementarea de noi tehnici de predare, majoritatea scolilor din Romania folosesc in continuare ca mijloace de predare si transmitere a informatiilor: creta si tabla. Sistemul educational din Romania nu ofera elevilor inca de la varste fragede sansa de a-si dezvolta competente digitale. Posibilitatea de a interactiona cu o arie curiculara ce are ca si domeniu ocupational asa vast cum este IT-ul este oferit elevilor la modul adevarat doar in ciclul liceal. O alta problema deosebita pe care o are sistemul Romanesc educational este ca nu stie sa invete elevii din clasele primare cum sa dobandeasca abilitati si competente IT. Planul cadru de invatamant pentru invatamantul primar nu contine prevazut in mod clar dobandirea acestora. In plus, cadrele didactice calificate sa predea competentele digitale nu sunt pregatite sa lucreze cu elevii din ciclul primar.

Descriere proiect:

Obiectiv general: Prin intermediul proiectului ne propunem dezvoltarea unei competente compuse IT (accentul punandu-se pe dezvoltarea abilitatilor de programare) si lingvistic (limba egleza) la nivelul elevilor de clasele primare. Competentele digitale si cele de limba straina (in special de limba engleza) sunt direct legate in utilizarea calculatorului. Participantii la programul oferit vor invata concepte de programare, sa dezvolte pagini web si aplicatii, sa isi constuiasca propriile jocuri, sa isi dezvolte abilitati de comunicare in limba engleza. Toata activitatea se va desfasura intr-un mod distractiv si interactiv astfel incat micutii sa parcurga intregul program cu placere. Obiective specifice: Infiintarea unui program de invatare alternativ (oferta educatinoala) pentru predarea de competente digitale (programare) si lingvistice (lb engleza). OS1: Furnizarea de cursuri alternative de formare pentru un numar de 20 de elevi din clcul primar. OS2: dezvoltarea unui curiculum educational pentru predarea notiunilor de programare pentru elevii din ciclul primar Concept: ASN doreste infintarea unui centru pilor la nivelul municipiului Dr. Tr. Severin pentru furnizarea de cursuri de competente IT (in special programare) si limba engleza adaptate pentru elevi ai ciclului primar. Conceptul de predare a notiunilor de programare la varste fragede este unul recent la nivel global, dar au fost deja dezvoltate instrumente adaptate pentru diferite categorii de varste. Ne propunem folosirea acestor unelte existente pentru predarea notiunilor si conceptelor de baza. In ceea ce priveste programarea propriuzisa se va pune baza pe limbaje cu rezultat rapid (cum ar fi limbajele pentru dezvoltarea pagini web). Acestea au beneficiul de a avea un rezultat vizual mult mai rapid. In mod cert se vor urmarii si notiuni de programare folosind limbajele de programere ce se folosesc in sistemul educational. Legatura dintre IT si limba engleza este una evidenta. Desi acum programele destinate pietei din Romania sunt traduse, limbajele de programare sunt toate concepute in limba engleza. In nici un limbaj de programare folosit in industria software nu vom intalnii „daca” (ro.) sau „si” (fr.), intotdeauna va fi „if” (en.). Strategie: Programul propus spre finantare se va desfasura pe o perioada de X luni de-a lungul anului calendaristic 2016 si va continua dupa finalizarea finantarii proiectului. Pentru a asigura functionarea ulterioara se va percepe o contravaloare pentru serviciile oferite. Proiectul va avea o perioada de 2 luni destinata recrutarii beneficiarilor (grupului de lucru).Pentru atragerea de elevi in cadrul programului se va realzia o campanie de promovare la nivelul scolilor din municipiu (prin impartirea de pliante si flyere).Elevii dornici sa participe vor depune o aplicatie (online). Grupul cu care se vor derula activitati ca fi compus din 20 de elevi. Activitatile educationale se vor desfasura in regim de "scoala de duminica". Elevii vor beneficia de 2 ore de pregatire IT si 2 ore de pregatire lb Engl in fiecare saptamana. Se va lucra pe grupe de 5 sau de 10 elevi in functie de specificul fiecarei activitati. Durata unei sesiuni de lucru va fi la latitudinea profesorului pentru fiecare tip de activitate in parte. Intreaga infrastructura pentru derularea activitatii (calculatoare, whiteboard, videproiector, mobilier, imprimante) vor fi puse la dispozitie de catre ASN. Activitatile educationale se vor derula pe parcursul a 8 luni (incepand din luna 3 a proiectului pana in luna 10 inclusiv). Beneficiari: elevi inscrisi in sistemul educational obligatoriu in ciclul primar. Rezultate si impact: Dezvoltarea de competente digitale si de programare si de liba engleza pentu 20 de elevi de ciclu primar. Experienta de lucru cu acesti tineri ne va ajuta sa definim un model de lucru aplicabil in sistemul educational ca si curiculum alternativ. Acest curiculum va si publicat pe websiteul ASN spre folosinta publica.

Impact:

Proiectul isi propune un rezultat direct si unul indirect. Rezultatul direct al proiectului il constituie furnizarea de cursuri de IT si engleza pentru un numar de 20 de elevi din ciclul primar, si dobandirea de catre acestia de competente si abilitati de limba engleza si de programare. Rezultatul indirect il presupune dezvoltarea curiculei pentru predarea programarii elevilor din cilcul primar. Acest rezultat este unul greu de masurat deoarece nu putem estima cat de folosita va fi aceasta curicula la nivelul unitatilor scolare.

Link webpage: http://scientianemus.org/
Link facebook: https://www.facebook.com/ID126253
Link twitter: N/A
Link blog: N/A