ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Ateliere de compoziţii muzicale digitale

Iniţiatorul proiectului: Asociatia StartEvo

Tema:

Educație

Argumente:

Un studiu recent demonstra că utilizatorii reţelelor de socializare urmăresc mai mult imaginile şi ascultă mai mult muzică, decât citesc textul scris. Românii sunt extrem de creativi, dar nu beneficiază de cunoaşterea modului cum ]i pot ajuta noile tehnologii. În situaţia în care Ministerul culturii are un buget de 0,02 din Bugetul de stat, cultura aduce 5,2% din PIB. Fără a exista investiţii mari din partea statului, creativii români aduc venituri în ţară de aproape 3,2 miliarde de euro pe an. Spiritul inovativ trebuie susţinut de cunoaştere. Românii au talent. Însă pentru construcţia unei cariere de succes în domeniul muzical este nevoie de educaţie şi de formare continuă. Tinerii aspiranţi la o carieră de prestigiu trebuie să-şi cultive constant şi armonios abilităţile naturale, să-şi îmbogăţească repertoriul, să ştie cum să-şi promoveze operele pe reţelele de socializare, sa fie conectaţi la cerinţele pieţei şi să fie buni cunoscători ai dezvoltării tehnologice. Odată cu dispariţia şcolilor populare de artă, mulţi interpreţi au fost privaţi de cursurile elementare de tehnică muzicală, interpretare artistică şi compoziţie creativă. România are o ofertă foarte redusă de obţiuni extracurriculare. Artiştii români trebuie să fie conectaţi la epoca web 2.0 şi pregătiţi pentru web 3,0, în care sunetele şi culorile vor fi limbaje internaţionale. Dacă scriitorii români au o problemă de limbă pentru a intra în universalitate, interpereţii de muzică, virtuoşii instrumentişti, compozitorii bine şcoliţi şi învăţaţi cu noile tehnologii pot trece barierele internaţionale. De aceea, atelierele de compoziţii muzicale digitale, propuse şi organizate de StartEvo, cu experienţă în educaţie şi formare extracurriculară,vin să completeze sistemul actual de învăţământ, în fiecare an, la care vor preda profesori cu acreditări internaţionale, vor veni în intâmpinarea a unui grup ţintă de 200 de aspiranţi şi practicieni muzicali, care doresc să-şi compună muzica, cu ajutorul noilor programe informatice, accesibile şi uşor de mânuit, după o pregătire prealabilă. În România, lipsesc textierii originali. Muzica poate avea succes dacă are şi un text adaptat. Exemplul OZON, care a cucerit discotecile lumii, cu textele lor care aveau peste 70% vocale, poate fi urmat de către muzicieni instruiţi. Ateliere de compoziţii muzicale digitale vor aduce formatori cu experienţă în domeniul versificării şi a frazării din lumea literară. De asemenea, cei 200 de beneficiari ai Atelierelor de compoziţii muzicale digitate vor fi instruiţi cum să utilizeze noile media pentru a se promova - realizarea unui website/blog, canal de YouTube, Vimeo, profil Reverbnation, cum să comunice cu fanii prin Facebook, Instagram, Pinterest etc. Noile programe informatice pot ajuta reprezentanţii grupului interesat de învăţarea rapidă şi la digitalizarea partiturilor. În colaborare cu www.buchiseala.ro, partiturile vor putea fi publicate pentru publicul larg. În România, lipseşte o bibliotecă online de partituri. Pentru cei care nu pot ajunge la Bucureşti, la atelierele de compoziţii muzicale vor putea urmări gratuit înregistrările. Ideea implementării acestui proiect a plecat de la interesul sesizat în rândul tinerilor muzicieni români aspiranţi la o cariera europeană/internaţională, care urmăresc performanţa, dar care întâlnesc în cale prea multe piedici. E o modalitate extracurriculară prin care tinerii muzicieni pot să dobândească uşor cunoştinte importante în domeniul lor de exprimare artistică.

Descriere proiect:

Ateliere de compoziţii muzicale digitale este un program unic în peisajul muzicii contemporane din România, organizat timp de trei luni la Bucureşti. Cursurile sunt conduse de profesori/formatori acreditaţi pe domeniu muzical/textier/promovare: Roberto Cocias - Licentiat in muzica, Facultatea de Compozitie si Muzicologie. Maestru de sunet la Radiodifuziunea Română. Specialist în editare, digitizare, masterizare muzicală. Mircea Ionescu - Licenţiat în muzică. Angajat al Filarmonicii George Enescu. Membru al Orchestrei baroc Collegio Stravagante. Specialist în digitizarea muzicii vechi. Lorena Topcsov - Licenţiat în muzică. Profesor de vioară la Şcoala de Arte nr. 5 din Bucureşti. Membru al orchestrei Arcade Tea Sol. Marius Ghilezan – doctorand în neuroştiinţele comunicării. Poet şi scriitor. Membru al ARRP şi al mai multor foruri internaţionale. A publicat opt cărţi. Programul se adresează aspiranţilor sau practicienilor din domeniul muzicii, de la 10-70 de ani, de orice naţionalitate. În 2016 se estimează un număr de cca 200 de participanţi la Bucureşti şi un număr de 2000 de elevi si studenţi din învăţământul muzical de stat şi privat care vor putea urmări cursurile interactive pe noul canal creat de YouTube, dedicat acestui proiect.

Impact:

Rezultate: • cca 160 de muzicieni sau aspiranţi din ţară sau din capitală se întâlnesc la Bucureşti în cadrul unui program de instruire muzicală de anvergura, orientat spre performanţă, interactiune, osmoză, dinamism, prin îmbunătăţirea abilităţilor muzicale şi a cunoştinţelor 2.0, schimburi de idei şi de experienţe, gânduri, obicieiuri, standarde de bună practică • crearea unei biblioteci virtuale de partituri • crearea primului canal de compoziţie muzicală pe YouTube pentru tinerii muzicieni si profesorii lor • .Peste 10.000 de tineri muzicieni, cărora le parvin prin intermediul canalului de YouTube al proiectului cursurile digitale • peste douăzeci de reflectari in presa • peste 100.000 de accesări în online • La sfârşitul cursurilor, participanţii vor fi apţi să producă muzică pe orice format muzical ( gen mp3 sau wave), pe orice suport muzical (gen CD) sau platforma web specializată (gen you tube). Impact: • creşterea şi îmbunătăţirea competentelor artistice şi tehnice ale participantilor • acces facil prin instrumente online la partituri şi cursuri cu profesori renumiţi care ştiu să explice cum funcţionează programele digitale. • Participanţii beneficiază de un cadru profesional de instruire muzical-poetică la cele mai inalte standarde. • Cursuri pilot care pot fi multiplicate • Mărirea bazei online cu conţinut relevant pentru muzicienii români (în limba română) • realizarea un cadru interactiv de comunicare si cooperare multiculturală între reprezentanţii diferitelor curente muzicale • peste zece mii de utilizatori ai reţelelor de socializare, interesaţi de şcolile alternative de muzică, vor beneficia de ore de studiu online predate de profesori renumiţi la nivel internaţional putând urmări online cursurile de compoziţie muzicală, de editare de text şi de promovare

Link webpage: www.startevo.com
Link facebook: https://www.facebook.com/startevo/?fref=ts
Link twitter:
Link blog: