ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

Amenajare cantină în cadrul Liceului Tehnologic „Gabor Aron”

Iniţiatorul proiectului: ASOCIAŢIA PENTRU STUDII ALTERNATIVE EVITA TG. SECUIESC

Tema:

Educație

Argumente:

Alimentația este o parte esențială din creșterea adecvată a copilului. Regulile și indicațiile alimentare sunt cam aceleași atât la preșcolari, cât și la școlari. Pe măsură ce cresc, copiii devin mai activi și sunt din ce în ce mai supuși contaminarii cu germeni, biruși și bacterii nocive, în special când se joacă. O hrănire corespunzătoare care să răspundă nevoilor vârstei poate preveni o mulțime de afecțiuni medicale grave ca obezitate, diabet etc. Personalul administrativ al liceului a înțeles importanța existenței unei cantine în incinta instituției de învățământ și a investit în acest obiectiv, însă datorită insuficienței fondurilor nu s-a finalizat dotarea corespunzătoare a cantinei.

Descriere proiect:

Prin prezenta documentație se solicită finanțare pentru dotarea cantinei școlare din cadrul Liceul Tehnologic „Gábor Áron”. Obiectivul general al proiectului este investiția în infrastructura școlară din municipiul Târgu Secuiesc. Implemetarea cu succes a proiectului va conduce la cresterea calității procesului educațional la nivelul municipiului Târgu Secuiesc. Obiectiv strategic are în vedere modificările probabile în cererea și oferta educațională de pe piață muncii, necesitățile de adaptare la dinamica mediului social și dorința conducerii școlii de creștere a calității și eficientei întregii activități. Se vor urmări îndeplinirea următoarelor obiective: 1. Îmbunătățirea mediului ambiental al liceului în vederea sporirii securității, sănătății și muncii; 2. Promovarea de proiecte comunitare în domeniul educației; Medicii de familie semnalează problemele de pancreas cu care se prezintă în cabinetele lor din ce în ce mai mulți copii. E și normal, spun ei, din moment ce alimentația lor este compusă de obicei din fast food. Untul, pâinea albă, mezelurile, cașcavalul, toate aceste alimente sunt procesate și nu pot înlocui sau oferi necesarul zilnic de fibre și proteine sănătoase. Iar atunci când nu există pachet de acasă, chioșcurile le pun tinerilor la dispoziție sucuri carbogazoase, chipsuri și biscuiți. Pe de altă parte, elevii sunt constraânși de situație, neavând cum să-și aducă mâncare gătită de acasă. Prânzul se servește direct pe băncile de studiu sau afară în curtea școlii. Un mediu nu foarte igienic, mai spun specialiștii. Cantina în școli poate înjumătăți numărul copiilor obezi. Ingredientele sunt proaspete, iar rețetele sunt verificate de nutriționiști. În sala de mese pot mânca și cei care au pachet de acasă, nu doar cei care cumpără. Beneficiarii direcți: Elevii și cadrele didactice din Liceul Tehnologic „Gábor Áron”. Beneficiari indirecți: Partenerii și colaboratorii care vor conlucra la atingerea obiectivului proiectului; Infrastructura școlara la nivelul orașului este parțial adaptată la normele europene de calitate, însa autoritățile locale și ale instituțiilor de învățământ, doresc să ridice considerabil nivelul unităților de învățământ, pentru a asigura elevilor și cadrelor didactice un mediu cât mai bun pentru desfășurarea activității.

Impact:

În vederea menţinerii sănătăţii copilului şi a creşterii capacităţii sale de muncă fizică sau intelectuală, este important ca raţia alimentară să conţină toate cele trei principii alimentare de bază (proteine, glucide, lipide), dar şi vitamine, săruri minerale, fibre celulozice şi apă, în cantităţi suficiente şi într-un anumit raport între ele. Rezultatul principal al implementării acestui proiect va fi în primul rând o populație școlară mai sănătoasă, mai activă în timpul orelor de curs. Rezultatele induse pe termen mediu în urma primirii finanțării: • Îmbunătățirea stării de sănătate a elevilor; • Creșterea frecvenței școlare cu 6%; • Reducerea cu 2% a abandonului școlar; Cheltuielile cu educația reprezintă o investiție pentru viitor, poate cea mai importantă investiție pe care o poate face atât individul, cât și statul. Din punct de vedere economic, explicațiile sunt simple: azi dai un ban pentru a te califica, pentru a te educa, mâine îi recuperezi obținând un venit mai mare, decât dacă nu ai avea nivelul profesional dobândit prin educație. La fel și pentru stat, alocând un buget mai mare pentru educație, pentru formarea tinerilor, se așteaptă ca performanțele acestora în economia națională, la locurile de muncă, să crească, astfel încât se obțin venituri mai mari, din care statul să își recupereze partea de investiție prin contribuții, impozite și taxe. Din punct de vedere social, avantajele investiției în educație sunt și mai vizibile, decât cele economice: odată cu creșterea nivelului de pregătire, statutul și rolul social al individului se îmbunătățesc, acesta capătă o anumită reputație, în familie, în comunitate și în societate, per ansamblu. Pentru societate, un om mai educat înseamnă și riscuri mai mici de înclinație spre rele, scade gradul de infracționalitate și crește interesul pentru armonie socială și dezvoltare. Familiile, cu cât sunt mai educate, cu atât susțin copiii în continuarea studiilor.

Link webpage:
Link facebook:
Link twitter:
Link blog: