ÎnregistrareAutentificare

Proiecte

null

2.0 %

Iniţiatorul proiectului: Asociatia Envision

Tema:

Inovație

Argumente:

Cu toate ca legea 571 care a introdus prevederea 2% a fost promulgata in anul 2003 si, desi perceptia noastra a celor care avem tangente cu mediul ONG este ca notorietatea acestei prevederi are un grad ridicat, statisticile ne arata ca procentul contribuabililor care sustin entitati non-profit folosind aceasta prevedere a fost in anul 2015 de doar 29% (conform - http://dialogcivic.gov.ro/2016/06/situatia-redirectionarii-a-2-la-suta-din-impozitul-pe-veniturile-aferente-anului-2014-pentru-sectorul-ong/). Procentul celor care redirectioneaza este intr-o usoara crestere in ultimii 3 ani, dar este inca sub 30%. Totalul sumei redirectionate in 2015 (aferent anului fiscal 2014) a fost de 143,4 milioane de lei, dar, daca toti contribuabilii ar fi redirectionat, sprijinul total acordat sectorului ONG s-ar fi ridicat la 482 de milioane de lei. Unul din principalele motive pentru care contribuabilii nu redirectioneaza este dificultatea procedurii de depunere a formularelor. In procedura clasica si cel mai des folosita in prezent, contibuabilul trebuie sa completeze in fiecare an formularul 230 sau 200, si sa il depuna personal la sediul ANAF de care apartine conform adresei din cartea de identitate, sau sa il trimita prin posta cu confirmare de primire. De anul trecut Declaratiile 230 si 200 pot fi depuse si online prin serviciul ANAF Spațiul privat virtual (SPV) pe pfinternet.anaf.ro. Totusi, pentru a activa acest serviciu, trebuie sa te deplasezi personal la ANAF si sa stai la cozi pentru a face o identificare fizica si a-ti ridica credentialele pentru activarea initiala a contului. Desi aceasta modalitate exista, nu a fost facuta o campanie publica de informare din partea autoritatilor in acest sens si este foarte putin cunoscuta si utilizata. De asemenea, formularele pentru 2% se pot depune online semnate electronic cu certificatul digital prin portalul decl.anaf.mfinante.gov.ro, dar costul semnaturii electronice este de aproximativ 40 EUR/an, iar achizitionarea acestia nu se justifica doar pentru depunerea unui singur formular, celelalte declaratii fiind de obicei depuse de angajator. Din 2003 si pana un prezent nu avem cunostinta sa fi existat vreo campanie publica de informare a contribuabililor despre prevederea 2% in general si utilitatea folosirii ei. Informarea publicului larg s-a facut disparat, prin campanii punctuale ale organizatiilor non-profit, la nivel local si rareori national.

Descriere proiect:

Proiectul 2.0 % isi propune sa promoveze prevederea 2% altfel, intr-un limbaj prietenos, pe intelesul tuturor si accesibil in declinari multimedia atractive pentru public. Scopul proiectului este sa contribuie la cresterea notorietatii prevederii 2% si implicit la cresterea numarului celor care redirectioneaza, folosind noile tehnologii si experienta acumulata in implementarea platformei Galantom si a proiectului redirectionezdoilasuta.ro. Proiectul cuprinde urmatoarele actiuni: 1. Actualizarea, imbunatatirea si relansarea site-ului redirectionezdoilasuta.ro. 2. Proiect pilot - Tonomatul 2% in companii si spatii comericale. 3. Campanie de promovare a prevederii 2% cu accent pe promovarea posibilitatii si a pasilor de urmat pentru a depune formularul online. 4. Studiu de piata cu scopul de a afla insight-uri care sa releve directiile de actiuni pe care organizatiile ar trebui sa le faca pentru a creste procentul oamenilor care redirectioneaza pentru proiectele lor. Obiectivele proiectului sunt: - Obiectiv de comunicare - Mesajul campaniei de informare sa ajunga la 500.000 de oameni - Obiectiv pilot tonomat - Sa colectam cel putin 500 de formulare pentru diverse organizatii non-profit prin intermediul tonamatului pilot 2%.

Impact:

Estimam ca mesajul campaniei de promovare va ajunge cel putin 500.000 de oameni. Proiectul pilot de instalare a tonomatelor 2% estimam ca va colecta cel putin 500 de formulare 2%. In functie de rezultate, ne dorim sa crestem numarul de tonomate amplasate in companii si centre comerciale in anii viitori, in parteneriat cu acestea. Sursele de venit pentru sustinerea retelei de tonomate vor fi din chiria perceputa companiilor sau centrelor comerciale pe tonomate si din plata serviciilor pentru trimiterea formularelor colectate in tonomat, de catre Asociatia Envision daca partenerii opteaza pentru aceast modalitate si nu doresc sa le trimita ei. Studiul de piata si site-ul redirectionezdoilasuta.ro va fi o resursa utila oricarei organizatii care doreste sa isi eficientizeze campaniile de 2%. De asemenea, pachetul de materiale informative si promo de pe site vor fi utile organizatiilor mai mici care nu dispun de bugete de productie si comunicare pentru campaniile de 2%. Site-ul va ramane o resursa utila de informatii actualizate pentru contribuabili, organizatii, dar si pentru companiile care doresc sa incurajeze intern angajatii sa redirectioneze 2%.

Link webpage: http://redirectionezdoilasuta.ro/
Link facebook: https://www.facebook.com/EnvisionRomania/
Link twitter:
Link blog: https://www.youtube.com/watch?v=3KI3cAXgmAs